قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "هسته ای ترین دوشنبه وین" و "آماده باش برای جشن هسته ای" تا "تحمیل فکت شیت آمریکا؟"

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "طرف های مذاکره می گویند مسایل باقیمانده «سخت» هستند" در تیتر یک خود نوشت: "هسته ای ترین دوشنبه وین"

در همین راستا برخی از روزنامه ها با قطعی دانستن توافق هسته ای، از جشن هسته ای گفته اند. روزنامه "آرمان امروز" به نقل از ظریف نوشته است: "تمدیدی در کار نیست"؛ این روزنامه تیتر "طنین توافق" را برای عکس خندان ظریف انتخاب کرده است. در این روزنامه و از قول "سخنگوی نیروی انتظامی" نوشته شده است: "آمادگی پلیس برای برگزاری جشن هسته ای"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز می نویسد: "منابع غیررسمی از توافق هسته ای ایران و غرب خبر دادند"؛ این روزنامه نیز در یکی از تیترهای خود نوشته است: "آماده باش به مردم برای جشن توافق هسته ای"

روزنامه "ابتکار" هم با بیان اینکه "پرونده هسته ای ایران پس از 13سال به انتهای راه رسید"؛ در تیتر یک خود نوشت: "آمادگی برای جشن هسته ای"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "ناجا: در چارچوب قانون و شئونات اسلامی در کنار مردم هستیم"

روزنامه "اسرار" از رسیدن مذاکرات هسته ای به نقطه پایانی نوشته است، در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "روز سرنوشت"؛ این روزنامه نیز نقل قولی از سخنگوی ناجا در خصوص آمادگی پلیس برای برگزاری "جشن هسته ای" به چاپ رسانده است.

روزنامه "اعتماد" نیز از نهایی شدن متن "برجام" خبر می دهد. این روزنامه همچنین می نویسد: "آخرین رایزنی ها درباره جزئیات قطعنامه شورای امنیت ادامه دارد"؛ این روزنامه به نقل از "روحانی" نوشت: "به وعده ام در حل مساله هسته ای عمل کردم"

روزنامه "ایران" با انتشار عکسی خندان از ظریف و صالحی در بالکن هتل کوبورگ؛ نوشت: "لبخند دیپلمات ها در ایستگاه پایانی مذاکره"؛ این روزنامه هم به نقل از "روحانی" نوشت: "به قله بسیار نزدیک هستیم، مذاکره کنندگان با اقتدار ایستاده اند"

روزنامه "روزان" از قول "فیروزآبادی" نوشت: "مذاکرات به نتیجه برسد، ملت جشن می گیرند"؛ این روزنامه تیتری به این شرح دارد: "آماده باش برای جشن هسته ای"

روزنامه "شرق" نیز نوشت: "چالش 12ساله هسته ای امروز به پایان می رسد"؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "روز واقعه"

روزنامه "قانون" هم از با بیان اینکه "مذاکرات به خط پایان رسید"؛ در تیتر یک خود نوشت: "آماده باش برای جشن هسته ای"؛ این روزنامه گفت و گویی اختصاصی با "صالحی" منتشر کرده است که تیتری به این شرح دارد:"با توافق، نشاط هسته ای ادامه می یابد"

روزنامه "کائنات" از قول "رئیس سازمان انرژی اتمی ایران" نوشت: "تقریبا در مسائل فنی متن توافق و ضمائم، موضوع خاصی باقی نمانده است و صرفا در حال مرور نوشته ها و انطباق آن با مذاکرات شفاهی هستیم"؛ این روزنامه در تیتر یک خود به نقل از "صالحی" نوشت: "موضوع خاصی باقی نمانده است"

 

تحمیل فکت شیت آمریکا؟

در این میان، دو روزنامه "کیهان" و "وطن امروز" باز هم نگاهی انتقادی به روند مذاکرات و توافق احتمالی دارند.

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "توافق در چارچوب سند لوزان باخت است"؛

در این روزنامه می خوانیم: "شواهد و قرائن نشان می‌دهد آمریکایی ها به دنبال تحقق اهداف خود در چارچوب سند لوزان هستند و اگر آن اهداف -که در فکت شیت آمریکا- منعکس شد، محقق شود آمریکا برنده این چالش طولانی خواهد بود."

روزنامه "وطن امروز" هم با بیان اینکه "آیا تفسیر کاخ سفید از مذاکرات لوزان، مبنای توافق برجام در وین خواهد بود" در تیتر یک خود به طرح این سئوال پرداخت: "تحمیل فکت شیت آمریکا؟"

این روزنامه می نویسد: "مطالبه اصلی آمریکایی‌ها قرار گرفتن اصول فکت‌شیت ادعایی آنها از مذاکرات لوزان، به‌عنوان مبنای توافق برجام است؛ فکت‌شیتی که خطوط قرمز و مطالبات اساسی ملت از مذاکرات هسته‌ای را نقض می‌کند. بدون تردید اگر آمریکایی‌ها به توافق نهایی برسند بدون آنکه از مواضع خود نسبت به مبنا قرار گرفتن توافق لوزان برای توافق نهایی عقب‌نشینی کنند، این یک معنی بیشتر نخواهد داشت و آن خیانت است."

 

همه برای توافق بزرگ آماده اند

روزنامه های اقتصادی نیز تیترهایی در خصوص مذاکرات هسته ای داشتند.

روزنامه "آسیا" در تیتر یک کلمه ای خود تنها نوشت: "امروز"

در این روزنامه می خوانیم: "ایران از این پس تحت تحریم های تسلیحاتی نخواهد بود و طبق قطعنامه شورای امنیت که قرار است بعد از حصول به توافق صادر شود این تحریم ها لغو و برا اساس ضمیمه آن صرفا برخی محدودیت های موقت برای زمانی محدود اعمال می شود."

تجارت: "همه برای توافق بزرگ آماده اند"

تعادل: "گام های اندک تا مصالحه بزرگ"

جهان اقتصاد: "بورس در انتظار شوک مثبت"

جهان صنعت: "مسافران وین با دست پر برمی گردند؟"

عصراقتصاد: "طلوع توافق"

فرصت امروز: "سرانجام مذاکرات، سرآغاز رونق"

گسترش صنعت: "«توافق» در انتظار اعلام"

دنیای اقتصاد: "بازارها به پیشواز توافق رفتند"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    11 27
    عرصه مطبوعات كلا شده جولانگاه نشريات اصلاح طلب و با اين بمباران تبليغاتي كاذبي كه راه انداخته اند به جد در حال بصيرت زدايي هستند . در اين ميان نقش مطبوعات اصولگرا در جلوگيري از اين انحراف بسيار قابل مباهات است . گرچه هميشه و به استناد آموزه هاي ديني ، بودن دراكثريت به اين معنا نيست كه صحيحتر فكر مي شود . لكن تلاش مضاعف نشريات ارزشي بيش از گذشته مورد نياز است . فصل امتحان است و بزودي اوراق امتحاني مورد بررسي دقيق و موشكافانه خدا قرار خواهد گرفت . از فرصت ها بيشتر استفاده كنيم .
  • جاوید IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 1
    با توافق هسته ای فعلی مملکت بیچاره میشه .حالا ببینید چه واردات گسترده ای به ایران صورت خواهد گرفت .ده ها برابر اون پولهایی که آزاد میکنن به ما جنس میفروشن و مارو مصرف گرا میکنن بعد از مدتی هم زیر توافق میزنن .سادگی هم علمی دره .
  • جلیلی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 1
    مگر با آن همه روزنامه بستن، بازم اصلاح طلب داریم ؟
  • دوست روحانی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    2 1
    اقای روحانی صد روزه به وعده اش عمل کرد.
  • م IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    3 0
    خدایا عاقبت مارا به خیرکن
  • رضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    افرین و خسته نباشید به اقای ظریف و همکارانش که توانستند گره ای کور را باز کنند قابل توجه اقایان که میگن بدبخت شدیم توجه داشته باشن که دارن خودشون رو ستون پنجم دشمن میکنن و همزمان با ناراحتی دشمنان ایران اونا هم ناراحت هستند