دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کشورهای اسلامی باید کنفرانس دائمی صلح تشکیل دهند تا برای برقراری صلح، ایجاد وحدت و فرونشاندن تنش ها در کشورهای اسلامی تلاش کند.

کشورهای اسلامی کنفرانس دائمی صلح تشکیل دهند

به گزارش  ایرنا، آیت الله محسن اراکی در دیدار با سفیر تاجیکستان افزود: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند یک قدرت بزرگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهان شکل می گیرد که به نفع مردم منطقه و جهان است.

وی اضافه کرد: با اتحاد کشورهای اسلامی، موضع گیری واحدی نیز در عرصه های اقتصادی و سیاسی شکل خواهد گرفت که می تواند به ملت های منطقه و سایر ملل خدمت کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه ابراز امیدواری کرد که همکاری میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تاجیکستان توسعه پیدا کند.

اراکی اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی وابسته به مجمع جهانی تقریب که علوم اسلامی را بر طبق مذاهب مختلف اسلامی ارائه می کند و اغلب دانشجویان آن نیز از کشور های منطقه است، آمادگی دارد پذیرش دانشجو از تاجیکستان را افزایش دهد.



** ایران محور مقابله با تروریسم در منطقه

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی، در ادامه این دیدار سفیر تاجیکستان در تهران نیز با تأکید بر اینکه ایران محور مقابله با تروریسم در منطقه است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای مقابله با تروریسم پیش قدم و پیشگام بوده است.

نعمت الله امام زاده در ادامه خواستار همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران به ویژه مجمع جهانی تقریب در زمینه آموزش دینی دانشجویان تاجیکستانی شد.

سفیر تاجیکستان در ادامه از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای حضور در کنفرانس مبارزه با افراط گرایی که چند هفته آینده در تاجیکستان برگزار می شود، رسما دعوت به عمل آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.