معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اقدامات اولیه در زمینه برگزاری مکانیزه انتخابات گفت: پس از اطمینان و موافقت کامل شورای نگهبان با ساز وکار طراحی و دستگاه های ساخته شده، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۹ کلانشهر مکانیزه برگزار می شود.

برگزاری مکانیزه انتخابات در کلانشهرها به موافقت شورای نگهبان بستگی دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری بسیار خوبی بین کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور برقرار است که امیدواریم مشکل خاصی در این زمینه به وجود نیاید.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: براساس قانون برگزاری مکانیزه (الکترونیکی) انتخابات در کلانشهرها به موافقت شورای نگهبان نیازمند است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه براساس مصوبه هیات دولت برای تامین مالی این طرح مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: برگزاری انتخابات مکانیزه در 9 کلانشهر کشور به تایید هیات وزیران رسیده و در صورت تایید شورای نگهبان، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

مقیمی افزود: دراین راستا ساخت دستگاه های مورد استفاده برای برگزاری انتخابات مکانیزه در این طرح زمانبر است که باید مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد.



* استفاده از صندوق های اخذ رای شیشه ای (شفاف) در انتخابات

رییس ستاد انتخابات کشور در ارتباط با استفاده از صندوق های شیشه ای (شفاف) اخذ رای در انتخابات پیش رو نیز اظهار کرد: در این زمینه با شورای نگهبان مکاتبه شده که هنوز این نهاد این موضوع را تایید نکرده که در صورت تایید نهایی شورای نگهبان موضوع استفاده از صندوق های شیشه ای (شفاف) اخذ رای در این دوره از انتخابات اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.