یک دیپلمات اروپایی تاکید کرد که ایران و شش قدرت جهانی شامل ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان به یک توافق تاریخی بر سر برنامه اتمی ایران دست یافته اند.

دیپلمات اروپایی: توافق بین ایران و شش قدرت جهانی حاصل شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک دیپلمات اروپایی در خصوص توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی به خبرگزاری ایتارتاس گفته است که یک توافق بر سر همه مسائل حاصل شده و در آینده نزدیک طرف ها نتیجه را اعلام خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: کار در طول شب گذشته تا امروز سه شنبه، در عین حال تحت فشار سنگین زمان، اجازه داده است تا اختلافات باقی مانده حل و فصل شود. این توافقنامه به صورت رسمی توسط وزرای خارجه تا ظهر امروز امضا خواهد شد.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز رسما اعلام کرد که نشست مقدماتی نهایی ایران و شش قدرت جهانی امروز سه شنبه در وین برگزار خواهد شد. نشست وزرای خارجه قرار است ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ در دفتر سازمان ملل در شهر وین آغاز شود. پس از این نشست نیز کنفرانس خبری برگزار خواهد شد.

ایران و قدرت های جهانی در حال تلاش برای دستیابی به توافق جامع هسته ای هستند. برخی منابع آگاه از احتمال اعلام توافق هسته ای تا ساعات آینده خبر می دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.