یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از عدم انفعال تیم مذاکره کننده هسته‌ای در برابر زیاده خواهی‌های استکبار گفت که توافق هسته‌ای پیروزی منطق جمهوری اسلامی است و ما باید رویکرد اقتصاد مقاومتی را بعد از توافق دنبال کنیم.

محسنی ثانی: رویکرد ایران بعد از توافق اقتصاد مقاومتی باشد
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محسنی ثانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به این که علی‌رغم مانورها و بازی‌های سیاسی رسانه‌های غربی مذاکرات به نتیجه‌ی مثبتی رسیده است طبیعتا این پیروزی مهمی برای ایران اسلامی به شمار می‌رود که توانسته اراده خود را به تنهایی در مقابل همه کشور قدرتمند دنیا مثل آمریکا، اروپا و روسیه و چین به اثبات برساند و حقوق خود را در این راستا احقاق کند.

وی افزود: توافق حاصله همچنین پیروزی بزرگی از نظر سوق‌الجیشی و راهبردی است که می‌تواند تاثیر زیادی در سطح بین‌المللی داشته باشد. افکار عمومی دنیا به قدرت منطق و استدلال ایران و پافشاری بر حقوقش واقف شد. این پافشاری بر احقاق حق پیش از این در جنگ تحمیلی هم موفقیت آمیز بود و حالا توانسته در عرصه‌ی هسته‌ای ما را با توفیق مواجه کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان این که رویکرد ایران بعد ازتوافق هسته‌ای باید توجه به اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درونی باشد خاطرنشان کرد: ما این پیروزی را باید پیروزی منطق جمهوری اسلامی و پیروزی راهبردی بدانیم نه این که خدای ناکرده این فتح بابی برای واردات از خارج تفسیر شود. بلکه باید بیش از پیش توانمندی ظرفیت و خلاقیت داخلی خود را به کار بگیریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره‌ی برخورد مردم با نتیجه مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: مردم باید اعتماد و اطمینانی که به تیم مذاکره کننده داشتند را قوی‌تر کنند تا همدلی و هم صدایی ملت و دولت بیشتر شود و طنین این یک صدایی در جامعه بین‌الملل بپیچد چرا که این امر در توانمندی بر ظرفیت‌های درونی ما موثر خواهد بود و میتوانیم از این انرژی حاصله از اتحاد و همبستگی بین ملت و دولت و همصدایی همدلی آنها در جهت رشد و توسعه و بالندگی کشور استفاده کنند.

محسنی ثانی در پایان استقامت، پایداری و اراده تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان بر احقاق حقوق ملت و عدم انفعال مقابل زیاده خواهی‌های استکباررا قابل تقدیر دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.