رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ما در ماه‌های گذشته رئیس یکی از بیمارستان‌ها استان اردبیل را به دلیل عدم توجه به رسیدگی کیفی‌تر به وضعیت بیماران اخراج کردیم.

اخراج رئیس یک بیمارستان به دلیل تخلف آشکار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: امیدواریم توافق هسته‌ای که با درایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت یازدهم شکل گرفته است در حوزه سلامت نیز اسباب ارتقای شرایط مطلوب‌تر و رفع برخی از تحریم‌ها و دغدغه‌های گذشته را به وجود آورد.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های 91 و 92 قبل از اجرای طرح تحول سلامت ما با نارضایتی‌های مردم در حوزه سلامت به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور درمانی و دارویی روبه‌رو بودیم، گفت: به دلیل مشکلاتی که در پرداختی‌های بیمه وجود داشت مراکز بیمارستانی ما قادر به ارائه خدمات کیفی‌تر به بیماران نبودند که در چنین شرایطی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از نیمه دوم سال 92 سعی شد تا با یک برنامه‌ریزی درست مشکلات حوزه بهداشت و درمان برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: در طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 93 کلید خورد و ما در بسته‌های مختلف تاکنون موفق شدیم خدمات کیفی‌تر و رضایت‌بخشی را ارائه کنیم.

وی یکی از این دستاوردهای این طرح را کاهش فرانشیز پرداختی مردم در مناطق شهری تا 6 درصد و روستایی تا 3 درصد اعلام کرد و گفت: در حالی که پیش از این این شرایط تا 37 درصد پرداختی‌ها در مراکز بیمارستانی را شامل می‌شد.

پورفرضی بیان کرد: بیش از 40 میلیارد تومان از محل اعتبارات برای کاهش پرداختی‌های مردم پیش‌بینی شد تا مراکز بیمارستانی و درمانی ما دچار مشکل نشوند.

وی نمونه‌ای از این کاهش هزینه‌ها را سقف خرید پروتز از 10 میلیون به کمتر از یک میلیون تومان و استنت قلبی از 4 میلیون به کمتر از یک میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ما بیمارستان‌ها را موظف کردیم تا ابزار و امکانات مورد نیاز بیماران را در داخل بیمارستان تهیه و تامین کننند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عنوان کرد: در این ارتباط حتی رئیس یکی از بیمارستان‌های استان اردبیل را از سمت خود برکنار کردیم تا اهمیت موضوع ارائه خدمات کیفی‌تر به مردم نمایان شود.

پورفرضی به جلب رضایتمندی 91 درصدی مردم از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: از نظر کیفی بخش ارتقای هتلینگ را با هزینه‌کرد 4.5 میلیارد تومان شاهد بودیم که 25 درصد تخت‌های بیمارستانی در این ارتباط تجهیز و نوسازی شد و اقدام به راه‌اندازی کلینک‌‌های ویژه کردیم.

این مقام مسئول افزود: در این کلینیک‌‌ها بیش از 200 هزار نفر ویزیت شده و با فعال‌کردن این کلینیک‌‌ها در همه شهرستان‌ها با قیمت مناسب پذیرش بیماران از سوی پزشکان متخصص و فوق تخصص سعی‌مان بر این است تا مردم به راحتی از خدمات این مراکز استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر کلینیک ویژه کوثر، میدان توحید، بیمارستان فاطمی و بیمارستان امام اردبیل در تلاش هستیم تا بزرگترین کلینیک اردبیل را در فضای هزار و 900 متر مربع امسال در شهرک کارشناسان اجرایی کنیم.

پورفرضی در مورد کاهش آمار زایمان سزارین و افزایش زایمان طبیعی گفت: آمار سزارین 13 درصد در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاهش یافته است در حالی که سهم ما کاهش 10 درصدی در این حوزه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.