قدس آنلاین: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از مفروش نمودن تمامی صحن‌های حرم مطهر رضوی برای اقامه نماز عید سعید فطر خبر داد.

مفروش نمودن تمامی صحن‌های حرم مطهر رضوی برای اقامه نماز عید سعید فطر

به گزارش قدس آنلاین، سیدخلیل منبتی درباره برنامه‌های اجرایی حرم مطهر رضوی در روز عید سعید فطر اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر فراهم شده و این معاونت آمادگی کامل برای پذیرایی از نمازگزاران را در حرم مطهر رضوی دارد.

وی گفت: خدمه و خدمتگزاران آستان مقدس رضوی برای خوش آمدگویی، پذیرایی و تکریم زائران، هدایت و کنترل مبادی ورودی و خروجی در روز عید سعید فطر در
حرم مطهر مستقر خواهند شد.

منبتی اذعان داشت: مفروش کردن اماکن متبرکه از جمله صحن‌ها، بست‌ها و دوربرگردان‌ها، تامین یک میلیون مهر نماز و نایلون کفش را از جمله خدماتی برشمرد که در عید بزرگ فطر به زائران و مجاوران ارائه می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که فراهم شده از ساعات ابتدایی روز عید سعید فطر توقفگاههای خودرو در آستان قدس رضوی برای رفاه هرچه بیشتر نمازگزاران به صورت رایگان خدمات خود را به زائران ارائه می کنند.

منبتی گفت: همچنین به منظور معطرسازی فضای صحن و سرای بارگاه منور رضوی هنگام اقامه نماز عید فطر گلاب پاشی و عودسوزی انجام شده و خدمات نظافتی
نیز به صورت گسترده صورت می گیرد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: به دلیل حضور گسترده نمازگزاران در عید فطر تمام صحن‌های حرم مطهر مفروش خواهد شد و کتاب دعای قنوت عید که به میزان کافی چاپ شده در اختیار نمازگزاران قرار خواهد گرفت.

منبتی تصریح کرد: در هر نوبت افطار ماه مبارک رمضان امسال 12 هزار نفر میهمان سفره حضرت امام رضا(ع) در طرح اکرام رضوی بودند، همچنین به طور متوسط در هر افطار پنج هزار و هنگام سحر دو هزار زائر از غذای متبرک حضرت امام رضا(ع) در مهمانسرا استفاده کردند.
وی عنوان کرد: از همه کسانی که در روز عید سعید فطر به حرم حضرت امام رضا(ع) مشرف می شوند با بسته های متبرک پذیرایی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.