شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلوگیری از توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵، روزهای سیاهی را برای او به دنبال داشته به ویژه اینکه صهیونیست ها این توافق را برای خود یک « فاجعه بزرگ » ارزیابی کرده اند.

توافق هسته ای، فاجعه ای برای صهیونیست ها و روزهایی سیاه برای نتانیاهو

به گزارش ایرنا ، صهیونیست ها از توافق هسته ای به عنوان یک صخره بزرگ یاد کرده که بر روی سینه رژیم صهیونیستی افتاده و نفس آن را بند آورده و اکنون نتانیاهوی شکست خورده درصدد است تا با اعتماد به دوستانش در کنگره آمریکا و جلوگیری از تصویب آن این سنگ را کنار بزند.

وی که تنها و درمانده شده و امیدی هم به نتیجه بخش بودن تقلاهایش در کنگره ندارد، باردیگر تهدید نخ نما حمله نظامی یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده است.

مخالفان نتانیاهو در رژیم صهیونیستی تاکید کرده اند که با توافق هسته ای معادلات جدیدی در منطقه با محوریت ایران در حال شکل گیری و ستاره این رژیم رو به خاموشی است.

یائیر لبید سرکرده گروهک صهیونیستی « هناک مستقبل» با حمله شدید علیه نتانیاهو گفت:توافق هسته ای بزرگترین شکست سیاست خارجی اسراییل از ابتدا تاکنون بوده است.

این صهیونیست خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی چگونگی توافق هسته ای و شکست رژیم صهیونیستی در جلوگیری از آن شده است. 

وی افزود: نتانیاهو در جریان سال هایی طولانی پرونده ایران را پیگیری می کرد اما اکنون بزرگترین شکست را متحمل شده ایم و آمریکا، روسیه ، آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا درها را به روی او بستند،درست زمانی که درصدد جلوگیری از این توافق بد بودیم احدی حاضر نشد به دادو بیدادهای نتانیاهو گوش دهد و کلامی با او سخن بگوید.

براساس این گزارش، توافق هسته ای پیامدهای منفی بزرگی را برای رژیم صهیونیستی به همراه دارد و موجودیت این رژیم ، آینده روابطش با آمریکا، توانایی ارتش ، بودجه و کابینه فعلی آن را با خطری بزرگ مواجه کرده است.

با توجه به اینکه کابینه نتانیاهو به ویژه در سیاست خارجی درانتظار مشکلاتی بزرگ است،تماس ها بین صهیونیست ها برای تقویت کابینه ائتلافی کنونی و یا ایجاد کابینه ائتلافی جدید شروع شده است.

مخالفان نتانیاهو تاکید کرده اند که سروصداهای او در باره شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل هم نتوانست همدلی وهمراهی غربی ها را با او رقم بزند و این شکست دیگر نتانیاهو در مواضع وزیر خارجه ایتالیا هنگام کنفرانس خبری مشترک با او در تل آویو آشکار شد.

غربی ها به ویژه در جریان مذاکرات هسته ای دریافته اند که ایرانی ها در خصوص مواضع اصولی خود و حمایت از ملت های مظلوم و مبارزه با ظلم و اشغالگران صهیونیست، سازش ناپذیر هستند و تحت هر شرایطی حاضر نیستند از مواضع اصولی خود دست بکشند.

ناظران معتقدند که دست و پا زدن ها و تقلاهای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از توافق هسته ای ، پل های ارتباطی این رژیم با دوستان غربی آن را می سوزاند.

این ناظران تاکید کرده اند که لابی صهیونیستی ( ایپک) آماده جنگ با اوباما در کنگره می شود اما ارزیابی ها نشان می دهد که این تلاش صهیونیست ها نیز با شکست مواجه می شود زیرا آمریکایی ها حاضر نیستند وارد یک جنگ دیگر و آن هم با کشور قدرتمند و مقاوم جمهوری اسلامی ایران شوند.

اکنون موضع صهیونیست ها و لابی صهیونیستی درآمریکا با تحریم وانزوا مواجه شده و این روند به اعتقاد بسیاری از حامیان رژِیم صهیونیستی موجودیت این رژیم را با خطری جدی مواجه کرده است. 

باراک اوباما رییس جمهوری و جان کری وزیرخارجه آمریکا و بیشتر آمریکایی ها به مواضع نتانیاهو در خصوص توافق هسته ای وقعی نگذاشته و این روند باعث بی حیثیتی نتانیاهو در افکار عمومی شده است و به همین دلیل است که یائیر لبید می گوید احدی به نتانیاهو گوش نمی دهد و یا حاضر نیست با او سخن بگوید.

رسانه های صهیونیستی نوشته اند، درست است که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا امروز وارد سرزمین های اشغالی فلسطین می شود تا فضای روابط دو طرف را تلطیف کند اما مشکل اسراییل این است که می داند تصمیم کنگره آمریکا هر چه باشد نمی تواند مانع توافق هسته ای با ایران شود و روزهای تیره و سختی در انتظار آن است. 

براساس این گزارش ، نتانیاهو در آستانه سفر اشتون کارتر به فلسطین اشغالی بار دیگر ادعاها و تهدیدهای خود را تکرار کرد و ترس و نگرانی خود از تحقق توافق هسته ای را به ویژه بعداز شعارهای ملت بزرگ ایران و بیانات مقتدرانه حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ادامه مبارزه با خوی استکباری آمریکا و حمایت از ملت های مظلوم و نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین مخفی نکرد.

رسانه های صهیونیستی به نقل از نتانیاهو نوشتند که ایرانی ها حتی تلاش نکردند مواضع خود علیه آمریکا و اسراییل را هنگام و بعداز اعلام توافق هسته ای مخفی کنند و به طور علنی گفتند که به مبارزه خود با آمریکا و همپیمانانش و در راس آنها اسراییل ادامه می دهند.

نتانیاهو خطاب به اوباما گفت که باید به جای توافق با ایران ، تحریم ها و فشارها را علیه آن تشدید می کردید و اجازه نمی دادید میلیاردها دلار به خزانه ایران سرازیر شود.

براساس این گزارش اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سفرکوتاه به فلسطین اشغالی با بینامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم دیدار و با آنها در باره توافق هسته ای و همکاری های نظامی و امنیتی و کمک های تسلیحاتی به این رژیم گفت وگو می کند.

کارتر قرار است به عربستان و احتمالا اردن نیز سفر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.