فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه گفت که امیداوار است توافق هسته‌ای با ایران موجب تشویق تهران به ایفای یک نقش سازنده‌تر در منطقه شود.

اظهارات جدید وزیرخارجه انگلیس درباره ایران
تسنیم: وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی گفت که ایران بایستی «درباره تعدیل رفتار خود فکر کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه گفت که امیداوار است توافق هسته‌ای با ایران موجب تشویق تهران به ایفای یک نقش سازنده‌تر در منطقه شود.

هاموند حضور هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که موضوع توافق هسته‌ای در صدر برنامه‌های آن است، گفت: «ما امیدواریم تا یک ایران کمتر منفی را ببینیم، که آغازگر رفتار به صورت یک قدرت سازنده‌تر در منطقه باشد».

وی گفت: «اتحادیه اروپا می‌تواند در اینجا نقشی مهم را ایفا کند. در اسطوره‌شناسی ایران، ارتباط با ایالات متحده بسیار دشوار است. در نتیجه ما شاید یک فرصت نقش‌آفرینی در تلاش برای تشویق ایران به تفکر در مورد تعدیل رفتارش در منطقه، داشته باشیم».
ش
هاموند عنوان داشت که وی و همتایان فرانسوی و آلمانی‌اش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا را در مورد مذاکرات هسته‌ای و توافق مطلع می‌کنند.

اشتاین‌مایر نیز پیشتر عنوان داشته باشد که انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل امروز دوشنبه به صورت رسمی آنچه را که فابیوس یک «دستاور بزرگ دیپلماتیک» توصیف کرده است، تأیید کند.

وزیر خارجه آلمان عنوان داشت: «من امیدوارم که توافق با ایران به این کشور انگیزه‌های مشابهی برای کاهش نزاع در سوریه فراهم ارائه کند، هرچند ما همچنان از یک راه‌حل در این موضوع فاصله زیادی داریم».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.