رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: نظارت بر اصناف مشهد در آستانه دور دوم سفرهای تابستانی تشدید می‌شود.

تشدید نظارت بر اصناف مشهد در ‌دور دوم سفرهای تابستانی

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای بهبود شرایط خدمات‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی میزان نظارت بر اماکن اقامتی از جمله مهمانپذیران، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرها افزایش می‌یابد.

بنانژاد افزود: این نظارت‌ها از تمام ابعاد از جمله موضوعات بهداشتی و قیمت‌ها بوده و با همکاری اتحادیه‌های مربوطه انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوعات بهداشتی در تمام اصناف تصریح کرد: این مسائل در واحدهای اقامتی و واحدهایی که با مواد غذایی سر و کار دارند بیشتر اهمیت پیدا کرده و به آنها نظارت‌های دائمی اعمال می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: ایمنی واحد صنفی و کیفیت محصولات ارائه شده از دیگر مواردی است که  دور جدید نظارت‌ها به آنها توجه می‌شود.

بنانژاد در ارتباط با نحوه قیمت‌گذاری کالا و خدمات در شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این موضوع 3 اولویت وجود دارد که نخستین آنها کالاهایی هستند که نرخ آنها به صورت کشوری گفته می‌شود، دسته دوم قیمت‌هایی که از طریق اتحادیه‌ها تعیین می‌شود و اصناف زیر پوشش آن اتحادیه باید از آن قیمت‌ها تبعیت کنند.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: دسته‌ای از خدمات هم وجود دارد که آن‌ها با توجه به میزان مهارت و دانشی که نیاز دارند توسط خود شخص قیمت‌گذاری می‌شوند.

بنانژاد با اشاره به میزان محاسبه قیمت اصناف توزیع‌کننده بیان کرد: این واحدها با توجه به کالایی که عرضه می‌کنند، مطابق با فاکتور درصدی سود مشخص را باید اضافه کرده و به فروش برسانند و در صورت بروز تخلف با آن‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین بر اصنافی که به‌طور مستقیم دسته‌ای از کالاهای اولیه مورد نیاز مردم را توزیع می‌کنند از جمله بازارهای روز و ارزاق عمومی نظارتی دوچندان برای تنظیم قیمت‌ها اعمال می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.