دلارام عظیمی:  روز نخست تمرینات پیش فصل یوونتوس با یک شگفتی در محل اردو همراه بود.

«پیرلو» خداحافظی کرد

 آندره‌آ‌پیرلو که به نیویورک سیتی پیوسته برای خداحافظی از هم تیمی هایش در این اردو حاضر شده و برای آنها در آستانه فصل جدید آرزوی موفقیت کرد. هافبک ملی پوش یوونتوس بعد از چهار سال و چهارعنوان قهرمانی از این تیم جدا شد. کلودیو مارکیزیو هم در تمرین صبح حضور داشت، ولی در تمرین عصر به دلیل سرماخوردگی غایب بود. آلگری از روز دوشنبه تمامی بازیکنانش را بجز بازیکنانی که در کوپاآمریکا حضورداشتند، در اختیار دارد. یووه چند روز دیگر عازم تور چین خواهد شد و در شانگهای فینال سوپرجام ایتالیا را برابر لاتزیو انجام خواهد داد.

 

       آلگری: بدون تبس و پیرلو هم قهرمان می‌شویم

ماسیملیانو آلگری در کنفرانس خبری در اولین روز تمرینات پیش فصل یوونتوس گفت که قرارنیست انقلابی در یووه انجام شود و هدف تجدید و بازسازی تیم خواهد بود. «یووه همچنان شانس قهرمانی است. شروع خوب فصل برای ما اهمیت زیادی دارد. در چهار سال اخیر کارهای مهمی انجام دادیم.

چیزهایی که در تاریخ ماندگار خواهند بود. اهداف سخت و مهمی پیش رو داریم و درحال پوست اندازی هستیم. ما فصل جدید را با 10 بازیکن که همگی بیست و سه سال تا بیست ونه سال سن دارند، شروع می‌کنیم و این چیز خوبی است. قصد داریم یک بازیکن با قابلیت‌های هجومی دراختیار گیریم تا بار تکنیکی تیم را افزایش دهیم. درحال بررسی گزینه‌های موجود در بازار هستیم. تبس و پیرلو تجربه‌های دیگری را انتخاب کردند و نمی‌توان همیشه در گذشته باقی ماند.

حالا امکان این را داریم تا تیمی برای چهار – پنج سال آینده بسازیم تا در ایتالیا و اروپا قدرت نمایی کنیم. فینال سال گذشته در برلین نباید یک استثنا باشد. باید هرسال در بین هشت تیم برتر اروپا باشیم. بازیکنان جدیدی که دراختیار گرفته ایم، خصوصیات متفاوتی با بازیکنان قبلی در همین پست‌ها دارند و باید همه را در شرایط ایده آل قرار دهم تا بتوانند قابلیت‌های خود را نشان دهند. هیچ نگرانی خاطری ندارم. می‌توانیم به شیوه‌های مختلف بازی کنیم. مثلا با سه مهاجم یا با دو مهاجم و یک بازیکن پشت سر آنها...» آلگری در مورد پیرلو و اینکه آیا دلش برای او در تمرینات یووه تنگ خواهد شد هم حرف زد و گفت: «او یک قهرمان مطلق است. بازیکنی که در ایتالیا و برای تیم ملی و یوونتوس کارهای خارق العاده‌ای انجام داده است. فوتبال ایتالیا بازیکنی را که جایگزینی ندارد، از دست می‌دهد. خصوصیات پیرلو منحصربه فرد هستند، اما زندگی ادامه دارد. آندره آ یک تصمیم شخصی برای آینده اش گرفته و دیدن دوباره او در روز اول تمرینات واقعاً لذت بخش بود. بازیکنان بزرگی از جمع ما رفتند ولی خدیرا و مانژوکیچ هم چهره‌های بین‌المللی مهمی هستند. تجربه را نمی‌توان خریداری کرد. به مرور زمان با بازی کردن و تعادل تیم و رشد تدریجی بازیکنان، تجربه هم از راه می‌رسد. حریفان ما در بازار عملکرد خوبی داشتند و اینتر خیلی قدرتمند شده و میلان هم همین طور. رم و ناپولی هم همچون همیشه مدعی هستند.» آلگری در مورد اینکه اگر با یووه قهرمان چمپیونزلیگ می‌شد، از این تیم جدا می‌شد، گفت: «هیچ موقع به چنین چیزی فکر نکردم، برای اینکه متأسفانه قهرمان نشدیم؛ اما به هرحال در یووه می‌ماندم، چون ایده‌های من و باشگاه مشابه هستند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.