مدیرکل اداره بحران البرز از بازگشت اهالی سیجان به روستا خبر داد.

خسارت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریالی سیل در سیجان/ یک نفر هم‌چنان مفقود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم باقری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: با لایروبی‌های صورت گرفته و رفع خطر طغیان رودخانه و وقوع مجدد سیل اهالی سیجان به روستا بازگشتند.

 

وی افزود: متاسفانه در این حادثه هفت نفر جان باختند و از سرنوشت یک نفر نیز همچنان اطلاعی در دست نیست و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

 

این مسئول گفت: در ادامه عملیات کمک‌رسانی و مدیریت بحران سیل سیجان امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار، معاونین و دیگر دستگاههای عضو، در محل حادثه تشکیل جلسه خواهند داشت.

 

باقری در خصوص برآورد خسارات ناشی ازسیل هفته گذشته تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف برآوردهای اولیه‌ای را از میزان خسارت‌های وارده در بخش‌های مختلف به عمل آوردند که مجموع آن رقمی بین 150 تا 200 میلیارد ریال است.

 

مدیرکل بحران البرز در خصوص وضعیت بیمه منازل خسارت دیده اهالی سیجان خاطرنشان کرد: ابتدای سال 90 به اداره کل شهری و روستایی اعلام کردیم که تمامی خانه‌های شهری و روستایی استان باید تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند که در همان سال شورای اسلامی و دهیاری سیجان نسبت به بیمه 278 منزل مسکونی اقدام کرد.

 

این مسئول در خصوص میزان پرداخت وام به خسارت دیدگان سیجان گفت: 150 میلیون ریال وام بازسازی و 20میلیون ریال وام تعمیرات با بهره 5 درصد به خسارت دیدگان تعلق می گیرد که پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن و طی روند اداری همزمان با پیشرفت تعمیرات طی اقساط متوالی پرداخت می‌شود.

 

باقری در پایان درخصوص تعداد خودروهایی خسارت دیده در سیل اخیر یادآور شد: جریان آب 80 خودرو را با خود برده است که 50 دستگاه از میان گل و لای خارج شده ولی محل بقیه خودروها در دسترس وسایل سنگین برای خارج کردن از میان گل و لای نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.