۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 297843

جنگنده های سعودی به رغم اعلام آتش بس ۵ روزه باز هم بر سر مردم بی دفاع یمن بمب خوشه ای ریختند. در مقابل ارتش و نیروهای مردمی یمن در عملیاتی ویژه شمار زیادی از تروریست های تکفیری القاعده و همچنین مزدوران عربستان را در عدن به هلاکت رساندند.

فیلم/ جنگ تمام عیار در یمن

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: جنگنده های سعودی حملات خود را به پادگان کهلان در استان صعده از سر گرفتند و شهرک حرض در استان حجه را نیز با بمب های خوشه ای هدف قرار دادند.
همچنین شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری اعلام کرد: ارتش و نیروهای مردمی یمن دو پادگان نظامی قزع و العین الحاره در جیزان عربستان را هدف دهها موشک قرار دادند.
در ادامه اخبار از یمن این شبکه خبر داد که  ارتش و نیروهای مردمی یمن در عملیاتی ویژه شمار زیادی از تروریست های تکفیری القاعده و همچنین مزدوران عربستان را در عدن به هلاکت رساندند و بیست و دو خودروی نظامی آنها را در منطقه دار سعد منهدم کردند.

حملات دوباره جنگنده های عربستان در حالی صورت گرفته است که ساعتی پیش ائتلاف تحت رهبری سعودی ها که از ماه مارس در حال بمباران مواضع مبارزان شیعه در یمن است، به طور یکجانبه یک آتش بس بشردوستانه پنج روزه از روز دوشنبه به منظور فراهم کردن امکان انتقال کمک ها، اعلام کرده بود.
خبرگزاری رسمی عربستان روز شنبه در بیانیه ای گزارش داد ائتلاف تحت رهبری سعودی ها که از ماه مارس در حال بمباران مواضع مبارزان شیعه در یمن است، به طور یکجانبه یک آتش بس بشردوستانه پنج روزه از روز دوشنبه به منظور فراهم کردن امکان انتقال کمک ها، اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، براساس این بیانیه، این آتش بس از نیمه شب یکشنبه به اجرا در خواهد آمد.
در این بیانیه تاکید شده است ائتلاف، حق واکنش به «تحرک یا فعالیت نظامی» شبه نظامیان را برای خود محفوظ می دارد.
براساس این گزارش، این تصمیم به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (فراری و تبعیدی) یمن، که همراه با بیشتر اعضای دولت خود در ریاض پایتخت عربستان پناه گرفته است، گرفته شد.
در ادامه این بیانیه آمده است هادی، که هوادارانش پس از چهار ماه جنگ بیشتر بندر عدن را در جنوب یمن از مبارزان انصارالله بازپس گرفته اند، خواهان آتش بس به منظور «تحویل و توزیع حداکثر میزان کمک پزشکی و بشردوستانه» است.
دو آتش بس قبلی به میانجیگری سازمان ملل پابرجا نماند.
از سوی دیگر سازمان ملل اعلام کرد حمله عربستان به یمن مانع از ادامه تحصیل حدود 2 میلیون کودک در این کشور شده ، و بر اثر حملات رژیم سعودی به یمن بیش از 3600 مدرسه در سراسر این کشور تعطیلی شده است.
بر اساس گزارش یونیسف دست کم 248 مدرسه در یمن در طول حمله عربستان مستقیما هدف حمله قرار گرفته است .  بسیاری از دانش آموزان یمنی و خانواده هایشان به علت حملات عربستان مجبور به کوچ به مناطق امن تر شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.