مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با صدور مجوز ایجاد قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار در یک پژوهش سرای دانش آموزی شهر ری و تهران، از این پس مباحث محیط زیستی وارد پژوهش سراهای آموزش و پرورش می شود.

مبحث محیط زیست وارد پژوهش سراهای آموزش و پرورش شد

محمد درویش  در گفت و گو با علمی ایرنا افزود: در پی امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد مبحث محیط زیست در مدارس پررنگ تر دیده شود.

وی اظهار کرد: تلاش ها در این زمینه نتیجه داد و موفق شدیم تا آموزش و پرورش مبحث محیط زیست را به عنوان یک موضوع برتر پژوهشی بپذیرد بنابراین پس از این دانش آموزان در پژوهش سراهای آموزش و پرورش می توانند بر روی موضوعات محیط زیستی کارهای پژوهشی انجام دهند.

درویش ادامه داد: پیش از این دانش آموزان بر روی موضوعاتی مانند الکترونیک، صنعت و فناوری در پژوهش سراها کارهای پژوهشی انجام می دادند که از این پس مباحث مرتبط با محیط زیست مانند انرژی های نو، ساخت دوربین هایی برای رصد مناطق حفاظت شده، موضوعات مربوط به آب، خاک و هوا و تغذیه سالم نیز مورد پژوهش قرار می گیرد.

وی گفت: برای پایلوت کار پژوهشی در زمینه محیط زیست در یک پژوهش سرا در تهران و شهرری آغاز شده است و در یک دوره 5 ساله، در سراسر پژوهش سراهای تهران و برخی کلان شهرها نیز اجرا خواهد شد.

درویش اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و وضعیت شکننده آن در کشور امیدواریم شاهد تربیت نسلی دوستدار و حافظ محیط زیست باشیم.

قربانعلی افشاری مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده بود؛ مجوز کارهای پژوهشی در زمینه محیط زیست در این پژوهش سراها به صورت یکساله و آزمایشی صادر شده است و صدور مجوز دائمی منوط به بررسی عملکرد یکساله این پژوهش سرا در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.