دهمین جشنواره عید سعید فطرعصر روز شنبه در میدان 'ترافالگار' واقع در قلب لندن با حضور شمار زیادی از مسلمانان انگلیس برگزار شد .

جشنواره عید فطر با حضور گسترده مسلمانان در قلب لندن برگزار شد

به گزارش ایرنا، برگزاری این جشنواره با همکاری شهرداری لندن، برخی از کشورهای اسلامی و نیز موسسه 'بریتیش کانسیل' انگلیس صورت گرفت.

در جریان این جشنواره، گروه های هنری از کشورهای اسلامی برنامه های سرگرم کننده متنوعی را برای شرکت کنندگان اجرا کردند.

یکی از دست اندرکاران جشنواره عید فطر در گفت وگو با ایرنا، گفت: این مراسم فرصتی بود که ضمن گردهم آمدن مسلمانان، فرهنگ ها و سنن آنان به نمایش گذاشته شود. 

وی افزود: این مراسم همچنین فرصتی فراهم ساخت که پیروان سایر ادیان بتوانند از نزدیک با مسلمانان انگلیس و فرهنگ آنان آشنا شوند .

در حاشیه این فستیوال با همکاری بریتیش کانسیل، غرفه های فرهنگی به کشورهای مختلف ازجمله جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته بود.

غرفه جمهوری اسلامی ازجمله غرفه هایی بود که به شدت از سوی شرکت کنندگان در این مراسم مورد استقبال قرار گرفت .

همچنین در حاشیه این مراسم، جشنواره غذاهای حلال با حضور کشورهای مسلمان آسیایی و آفریقایی همچون مالزی، ترکیه، مصر، لبنان و اندونزی برگزار شد .

این برای دهمین سال است که جشنواره عید سعید فطر در شهر لندن و با برنامه ریزی شهرداری این کلانشهر برگزار می شود.

میدان ترافالگار که در سال 1845 میلادی ساخته شده است، یکی از مشهورترین میدان های شهر لندن می باشد و از جاذبه های توریستی این شهر به شمار می آید.

تعدادی از ساختمان ها و بناهای یادبود معروف لندن همچون نگارخانه ملی لندن، کلیسای 'سنت مارتین' و ستون 'نلسون' در این میدان که به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریاسالار' نلسون' در نبرد ترافالگار ، چنین نام گذاری شده است، قرار دارند.

برپایی بسیاری از جشن ها و بزرگداشت ها از سوی شهرداری لندن و نیز اغلب گردهمایی ها، اعتراضات و راهپیمایی های سیاسی و غیر سیاسی در این میدان که در نزدیکی ساختمان نخست وزیر انگلیس و پارلمان این کشور است، صورت می گیرد.

نزدیک به سه میلیون از کشور 61 میلیون نفری انگلستان مسلمان هستند و شمار زیادی از آنان در کلان شهر لندن زندگی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.