رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان یکی از مسئولان استانداری مبنی بر اینکه شهرداری تهران پای خود را از روستاهای کن و سولقان بیرون بکشد،گفت: شهرداری تهران بر اساس تفکر انسان دوستانه به مردم این مناطق کمک کرد نه بر اساس وظیفه قانونی.

امداد رسانی شهرداری بر اساس وظیفه انسانی بود نه قانونی/ مسئول خون‌های آلوده باید مورد سؤال قرار گیرد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی چمران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که با حضور اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور برگزار شد با اشاره به حادثه اخیر سیلاب در روستاهای کن و سولقان گفت: امداد رسانی شهرداری تهران در این حادثه یک وظیفه قانونی نبود اما وقتی کسی نیست تا کمکی انجام دهد و مسئولی پاسخگو نیست شهرداری تهران بر اساس وظیفه انسان دوستانه برای نجات هموطنان کمک می کند.


چمران با اشاره به سخنان یکی از مسئولان استانداری مبنی بر اینکه شهرداری تهران پای خود را از روستاهای کن و سولقان بیرون بکشد اظهار داشت: ما به جای درج چنین سخنانی باید از شهرداری تشکر کنیم ، مدیریت بحرانی که یک کارمند دارد چگونه می تواند بحران را مدیریت کند و حال که شهرداری بر اساس یک تفکر انسان دوستانه به شهروندان کمک می کند باید از آن تشکر کرد نه آنکه چنین سخنانی گفته شود.

وی ادامه داد: این وظیفه انسانی هر نهاد و مسئولی است که در هنگام مواقع بحرانی به هموطنان کمک کند همانطور که در واقع بم ، زلزله آذر بایجان و دیگر نقاط کشور شهرداری تهران از مسیر قانونی کمک های خود را ارائه داد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به تورق تاریخی ایام هفته پرداخت و اظهار داشت: روز شنبه 3 مرداد ماه مصادف با سالروز تخریب بقاع متبرکه قبرستان بقیع توسط وهابیون رژیم آل سعود در سال 1344 هجری قمری بود .

وی ادامه داد: متاسفانه وهابیون وقاهت را به حد اعلای خود رساندند و یکی از شیوخ آنان اعلام کرده که امیدوار است روزی فرا رسد تا بقعه متبرک پیامبر را نیز تخریب کنند که این نهایت حماقت این افراد است.
چمران اضافه کرد : دیروز 3 مرداد ماه نیز مصادف با طرح قانون کاپیتولاسیون و نیز یاد آور اقدام شجاعانه حضرت امام در مواجهه با این قانون بود .

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد : امروز 4 مرداد مصادف با سالروز مرگ رضا شاه در جزیره موریس است و فردا دو شنبه نیز سالروز مرگ محمد رضا شاه پهلوی .
چمران در ادامه افزود: فردا 5 مرداد مصادف با برگزاری اولین نماز جمعه تهران به امامت آقای طالقانی و به دستور حضرت امام است . بنا به این حرکت نمادین این سنت حسنه اسلامی به پا داشته شده و تا به امروز تجلی حضور همیشه در صحنه مردم ایران اسلامی است.

وی یاد آور شد : نام آیت الله طالقانی یاد آور همبندی دکتر شیبانی با وی در زندان‌های ساواک است.

چمران خاطر نشان کرد : 5 مرداد همچنین سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد نیز است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به موضوع حضور فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در ایران اشاره کرد و گفت: مسئول خون‌های آلوده دارد به ایران می آید و جا دارد از وی در این مورد سوال شود. این در حالی است که در پرونده خون‌های آلوده به همه کشور‌های متضرر خسارت پرداخت شد جز ایران.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حالی که هر روز شاهد کشتار فجیع و بی رحمانه یمنی ها توسط آل سعود هستیم پادشاه سعودی که مسئول این جنایات است با هزار نفر خدم و حشم بخشی از سواحل فرانسه را غرق کرده‌اند به خوشگذرانی پرداخته اند باشد که خداوند ظلم این ظالمان را به خودشان بازگرداند.

ساخت و ساز در حریم رودخانه ها باید جرم تلقی شود
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید با همکاری مجلس شورای اسلامی قانونی تدوین شود تا بر اساس آن ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جرم تلقی شود نه تخلف .
وی گفت: با توجه به اینکه ساخت و سازها در حریم رودخانه ها موجب به وجود آمدن شرایط بحرانی در هنگام وقوع سیلاب داشته است باید ساز و کاری اندیشیده شود تا هر چه سریعتر از این مهم پیشگیری به عمل آید.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت‌: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها تخلف محسوب می شود اما آنچه به نظر می‌رسد این است که عملا شاهد بروز این تخلف هستیم پس باید این امر تقبیح شود و ضوابط قانونی در برخورد با متخلفین بیش از پیش سختگیرانه شود.
چمران خطاب به سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا گفت: باید لایحه‌ای پیشنهادی تنظیم شود که این موضوع می‌تواند هم توسط کمیسیون شهرسازی و معماری شورا و یا از طریق شورای عالی استانها تهیه شده و به مجلس پیشنهاد شود تا بر مبنای آن ساخت و ساز در حریم رودخانه ها از خالت تخلف به جرم تبدیل شود تا قانون شدت عمل بیشتری در برخورد با آنان به خرج دهد.
چمران همچنین با اشاره به گزارش اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و نیز اظهارات اعضای شورا در خصوص وقایع اخیر گفت: پیش بینی تمهیدات لازم در هشدار سریع و اطلاع رسانی سریع به هنگام بحران ضروری می‌نماید بنابراین باید هر چه سریعتر در این امر اقدامت مرتبط صورت گیرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.