علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی به منظور بررسی مسایل و مشکلات بردسکن به همراه تعدادی از مدیران کل سه شنبه به این شهرستان سفر می‌کند.

 مطالبات مردم بردسکن از استاندار
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بردسکن در جهت توسعه همه‌جانبه شهرستاني است که قابليت‌ها و استعدادهاي بالقوه و بالفعل زيادي براي پيشرفت و آباداني دارد و در طول اين سال‌ها به دلايل مختلف، آن‌گونه که بايد و شايد به حق خود دست نيافته است.
 
يکي از مهم‌ترين چالش‌ها و کمبودهاي شهرستان در گذشته و حال عدم استقرار زيرساخت‌هاي صنعتي و به‌ويژه کشاورزي در شهرستان بوده است که از جنابعالي انتظار مي‌رود در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و معدن شهرستان تدابیری اتخاذ شود تا معضل بيکاري قشر جوان در شهرستان کاسته شود.
 
محورهاي مواصلاتي شهرستان علي‌رغم استراتژيک بودن اصلاً وضعيت مطلوبي ندارند و با وجود پيگيري‌هاي مکرر نمايندگان ملت در ادوار مختلف، هنوز تغيير محسوسي در اين زمينه مشاهده نشده است.
 
جاده‌هايي که زماني بين روستايي محسوب مي‌شدند، اکنون بدون تغيير در زيرساخت به محورهاي بين‌المللي تبديل شده‌اند؛ در اين زمينه مي‌توان از وضعيت نامناسب و اسف‌بار محورهاي مواصلاتي بردسکن به کاشمر، بردسکن به سبزوار، بردسکن به عشق آباد و شاهرود ياد کرد.
 
بخش‌هاي شهرآباد و انابد شهرستان با وجود گذشت چند سال از تاسيس آن‌ها به سهم واقعي خود از توسعه و پيشرفت دست پيدا نکرده‌اند و با مشکلات مختلف در زمينه‌هاي کشاورزي، فرهنگي، آموزشي و اجتماعي دست به گريبانند.
 
ساکنان اين دو بخش انتظار دارند نماينده عالي دولت در استان در جهت استيفاي حقوق آنان که اکثراً به کشاورزي و دامداري اشتغال دارند، گام‌هايي مؤثر و قابل توجه بردارد.
 
بردسکن نقطه اتصال 8 استان کشور به يکديگر محسوب مي‌شود و در يک شاهراه ارتباطي واقع شده است و عبور شش ونيم کيلومتر از کنارگذر بردسکن از منطقه مسکوني از عوامل ايجاد ترافيک، اختلال در آسايش و آرامش ساکنان و وقوع تصادفات در ورودي شهر بردسکن است.
قول‌هاي مساعد زيادي هم جهت تکميل کنارگذر بردسکن از مسئولان مختلف داده شده است که تا کنون رنگ عمل به خود نديده‌اند؛ اميد آن مي‌رود که جنابعالي پيگير تکميل اين پروژه مهم و حياتي در شهر بردسکن باشيد.
 
سيد احمد شباني، نماينده شوراي اسلامي شهرستان در استان، درهمين زمينه به خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان گفت: شهرستان بردسکن از پتانسيل‌هاي فراواني براي پيشرفت برخوردار است اما متاسفانه تا کنون به ظرفيت‌هاي موجود شهرستان توجهي نشده است.
 
وي افزود: در بخش کشاورزي بيش از 90 درصد جمعيت شهرستان به امر کشاورزي مشغول هستند و امروزه بر اثر کمبود نزولات آسماني و افت شديد منابع آبي و بحران خشکسالي، اين بخش رو به نابودي است.
 
شبانی تصریح کرد: بردسکن در حوزه معدن از معادن بسيار غني برخوردار است که نياز است وزارت صنعت و معدن و تجارت وارد ميدان شود و مشکلات فرآوري معادن شهرستان را مرتفع کند.
 
وي بر احداث بندهاي خاکي، توسعه آبياري نوين، راه‌اندازي صنايع تبديلي، لوله‌گذاري چاه‌هاي آب و مرمت و لايروبي قنوات تاکيد کرد و گفت: اگر اين مهم عملياتي شود، مي‌تواند بخش کشاورزي را از بحران بي‌آبي نجات دهد.
 
شباني اظهار کرد: متاسفانه تا کنون در جهت اعتمادسازي و تشويق مردم جهت سرمايه‌گذاري در امور اقتصادي منطقه حرکت موثري صورت نگرفته است.
 
این عضو شوراي اسلامي شهر بردسکن با اشاره به سفر استاندار و تعدادی از مدیران کل به شهرستان، به برخي مشکلات اشاره کرد و از استاندار خواست در حد توان، مسايل و مشکلات مطرح شده مرتفع شوند.
 
وي تکميل کنارگذر بردسکن و انابد، راه‌اندازي درمانگاه تامين اجتماعي، کمبود فضاهاي آموزشي در بردسکن و انابد، راه‌اندازي اورژانس جاده‌اي بخش شهرآباد، تلاش در جهت واگذاري املاک اردوگاه شهرآباد به حوزه مديريت شهري، مرمت و تسطيع راه‌هاي بين مزارع شهرستان به‌ويژه در منطقه دشت محمد خان، پيگيري جدي جهت استمهال وام کشاورزان، پيگيري جهت محقق شدن نهايي بودجه توسعه جاده بردسکن به خليل‌آباد، رسيدگي به وضعيت نامطلوب جاده و راه‌هاي عشايري، تلاش جهت تکميل فضاي ورزشي و نيمه‌تمام شهر انابد، پيگيري جهت راه‌اندازي مرکز درماني شبانه‌روزي در انابد، پيگيري جهت رفع فرسودگي و مرمت شبکه آبرساني روستاها، به نتيجه رساندن مجتمع گلخانه‌اي که در دست اقدام است، نهايي شدن گازرساني به روستاهاي باقي‌مانده، پيگيري جهت اخذ مجوز هنرستان کشاورزي در بخش انابد، احداث بندهاي خاکي در منطقه کوهپايه، عدم پوشش شبکه ديجيتال در منطقه کوهپايه، عدم آنتن‌دهي تلفن همراه در دهستان کوهپايه، تسريع بخشيدن به پروژه آبرساني نوبهار، تخصيص اعتبارات بيشتر قرض الحسنه مسکن روستايي، احياء سرچشمه برخي از منابع آبي، مرمت و بازسازي آثار تاريخي و اجراي طرح ساماندهي گلزار شهداي روستاها را از مهمترين مشکلات  شهرستان بردسکن عنوان کرد.
 
وي اظهار اميدواري کرد: اگرچه دولت به لحاظ اعتباري با مشکلاتي مواجه است اما استاندار محترم مي‌تواند با تشکيل يک جلسه هم‌انديشي با حضور مديران کل مشکلات مطرح شده را مورد بررسي قرار دهد تا مديران در جهت رفع آن‌ها اقدام کنند.
 
گفتنی است؛ بردسکن در سال 1374 به شهرستان ارتقاء پيدا کرد و به عنوان دروازه خراسان رضوي در 275 کيلومتري جنوب غربي خراسان رضوي واقع شده است و در واقع، اتصال کننده 8 استان کشور و به عنوان يک محور ترانزيتي به‌شمار مي‌رود. بردسکن داراي 3  بخش انابد، شهرآباد و مرکزي است و حدود 300 پارچه آبادي و روستا با جمعيت قريب به 100 هزار نفر را در خود جاي داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.