قدس انلاین: یکی از ویژگی های ممتاز امام خمینی (ره) بی شک سخنانِ کوبنده، بیدار کننده و هشدار دهنده ایشان به مردم ایران بوده است که تنها نمود یکی از آن ها در باره ی تاثیر خودباوری بر سرنوشت مردم ایران می باشد.

غرب به ما محتاج است، نه ما به او!

به گزارش قدس انلاین، امام خمینی (ره) در این باره در یکی از سخنرانی های خود در سال 1358 بیان داشته اند: بالاترین فاجعه ای که برای این ملت اتفاق افتاده است در این زمان های طولانی، این است که فکرشان عوض شده است. یک فکر غربی شده است فکرشان، توجهشان، همه به این است که ما خودمان چیزی  نداریم، از خارج باید بیاید. اینها باید علاج بشود، به آن ها فهمانده بشود که ما خودمان همه چیز داریم، غرب به ما محتاج است، نه ما به او.

این احتیاج است که آن ها را وادار می کند که با همه قوا طرفداری از محمدرضا بکنند، برای اینکه می بینند محتاج به او هستند، محتاج به این هستند که به این مملکت تسلط پیدا بکنند و از ذخایر این مملکت ببرند.

 مملکت ما یک مملکت غنی ای است، یک مملکتی است که همه چیز خودش را می تواند اداره بکند. وسعتش وسعتی است که برای ـ از قراری که احتمال می دهند ـ برای صد و پنجاه میلیون جمعیت کافی است و ذخایرش ذخایر بسیار ارزنده است و امیدوارم که ذخایر انسانی اش هم رشد پیدا بکند و انسان ها انسان های رشید بشوند.

آنهایی که تا کنون داخل در مسائل روز نبودند داخل بشوند، قشرهایی که فکر نمی کردند در این امور به فکر بیفتند. اشخاصی که با قلم و قدم خودشان غربی فکر می کردند و دعوت به غرب می کردند به خود بیایند و دعوت بکنند به آن چیزهایی که ما داریم. ما همه چیز داریم. فرهنگ ما فرهنگ غنی است. مملکت ما مملکت غنی است. منتها نگذاشتند که این امور تحقق پیدا بکند.

منبع:

*سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع بانوان عضو انجمن اسلامی، مورخه 39/ 6/ 1358.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.