کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش دمای احساسی در استان خوزستان از جمله منطقه ماهشهر در حاشیه خلیج فارس، گفت: حرکت جریانهای جنوب شرقی و جنوبی از روی دریا به منطقه خوزستان سبب افزایش دمای احساسی در این مناطق شده بود.

جریانات جنوب شرقی و جنوبی دریا باعث افزایش دمای احساسی در ماهشهر شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش دمای احساسی در استان خوزستان از جمله منطقه ماهشهر در حاشیه خلیج فارس، گفت: حرکت جریانهای جنوب شرقی و جنوبی از روی دریا به منطقه خوزستان سبب افزایش دمای احساسی در این مناطق شده بود.

 

کبری رفیعی در این باره گفت: به سبب حاکم شدن الگوی کم فشار حرارتی در منطقه خاورمیانه به ویژه بر روی عراق و استان خوزستان دمای سطح زمین به بیش از 50 درجه بالای صفر رسید، اما هم اکنون دمای هوا در این مناطق به 48 درجه کاهش پیدا کرده است.

وی یاد آورشد: تحلیل نقشه های هواشناسی نشان می دهد تحت تاثیر این الگو روز گذشته رطوبت هوا در ماهشهر به 71 درصد افزایش یافت و با دمای 47 درجه، دما احساسی در ماهشهر بین ساعات 13:30 تا 17:30 به 70 درجه که معادل 155 فارنهایت بود، رسید.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از آنجا که رطوبت ماهشهر در کنار خلیج فارس 15 درصد نسبت به اهواز بیشتر است، افزایش دمای احساسی در این منطقه بیشتر خود را نشان داد و این دما به 70 درجه رسید.

وی اظهار داشت: هرچند روز گذشته دمای هوا در اهواز، آبادان و خرمشهر به 50 درجه رسید اما دمای مهران در استان ایلام به 52 درجه بالای صفر رسید و دمای هوا در بستان و امیدیه اهواز به ترتیب 50 و 49 درجه ثبت شد.

رفیعی درباره بیشترین و کمترین دمای هوا در مراکز استان های کشور در روز جاری، گفت: امروز شهرکرد با 10 درجه بالای صفر خنک ترین و اهواز با 48 درجه بالای صفر بیشتر دما را در بین مراکز استانها به خود اختصاص دادند و این نشان می دهد که دمای هوا در اهواز نسبت به روز گذشته 2 درجه کاهش خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.