قدس انلاین: یکی از ویژگی های ممتاز امام خمینی (ره) بی شک سخنانِ کوبنده، بیدار کننده و هشدار دهنده ایشان به مردم ایران بوده است که تنها نمود یکی از آن ها در باره ی تاثیر خودباوری بر سرنوشت مردم ایران می باشد.

باید معتقد شویم که «می توانیم»!

به گزارش قدس انلاین، امام خمینی (ره) در این باره در یکی از سخنرانی های خود در سال 1362 بیان داشته اند: شما جوانان برومند کشور هستید که باید جبران آن نقیصه هایی که در طول تاریخ این دو جنایتکار، پدر و پسر جنایتکار به این کشور وارد شد جبران کنید و عمده این است که شما دو جهت را درنظر بگیرید که من کرارا عرض کردم، یکی اعتماد به خدای تبارک و تعالی، که وقتی که برای او بخواهید کار بکنید به شما کمک  می کند، راه را برای شما باز می کند، در هر رشته که هستید راه های هدایت را به شما الهام  می کند و یکی اتکال به نفس، اعتماد به خودتان.

شما خودتان جوان هایی هستید که می توانید همه کارها را انجام بدهید. مخترعین ما می توانند در سطح بالا اختراع کنند. مبتکرین ما می توانند در سطح بالا ابتکار کنند، به شرط اینکه اعتماد به نفس خودشان داشته باشند و معتقد بشوند به اینکه «می توانیم». در رژیم سابق «نمی توانیم» را در بین همه قشرها شایع کردند، به همه گفتند «ما نمی توانیم» و باید تواناها بیایند و به ما تعلیم بدهند، آن ها هم که می آمدند تعلیم نمی دادند، شما ها را وابسته می کردند.

امروز که دست همه آن ها بحمدالله قطع شده است و دیگر برای آن ها جایی در این کشور باقی نمانده است، این شما جوان های کشور هستید که در هر جا هستید باید به فکر آتیه کشور خودتان باشید، حال کشور خودتان باشید و لازم است که با این دو خصیصه، اتکال به خدای تبارک وتعالی، اطمینان به نفس، با این دو خصیصه به پیش بروید و بعد از مدت کوتاهی خواهید دید که راه های سعادت بر شما باز می شود و قدرت های بزرگ طعمشان قطع می شود.

منبع:

*سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع کارکنان وزارت صنایع، مخترعان و مبتکران، مورخه 1/ 8/ 1362.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.