قدس آنلاین لرستان- مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه ماه نخست امسال حوادث کار منجر به فوت در کشور ۱۶ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۶ درصدی حوادث کار در سه ماهه نخست سال ۹۴

 

 به گزارش قدس آنلاین از خرم‌آباد، محمد اصابتی در حاشیه دهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر لرستان در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته هفت درصد در بحث تلفات حوادث منجر به فوت در سطح کشور کاهش داشته‌ایم، اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال حوادث کار منجر به فوت در کشور 16 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 400 هزار بازرسی از واحدهای مختلف در سطح کشور داشته‌ایم و امسال نیز این بازرسی‌ها ادامه دارد.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در مجموع 50 درصد حوادث کار به حوادث بخش ساختمانی اختصاص دارد و حدود 60 درصد از حوادث منجر به فوت نیز در این بخش صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش به مهندسان ناظر یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا بتوانیم با این آموزش‌ها سطح ایمنی کار را بالا ببریم.

اصابتی، با بیان اینکه براساس آمار پزشکی قانونی سال گذشته یک‌هزار و 870 نفر در حوادث مربوط به کار جان خود را از دست داده‌اند، یادآور شد: براساس آمار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز سال گذشته یک‌هزار و 150 مورد و براساس آمار تامین اجتماعی 110 مورد شاهد تلفات منجر به فوت در حوادث کار بوده‌ایم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.