قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر مسئولان کمیته امداد بیلان صدقات مردم را ارائه دهند و نحوه هزینه‌کرد و میزان بودجه دریافتی را گزارش دهند، اعتماد مردم برای کمک بیشتر جلب می‌شود.

مسئولان کمیته امداد بیلان ارائه دهند/ غفلت از بحث زکات در جامعه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در جشن خودکفایی و توانمندسازی 2 هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تعداد خیران جامعه ما به ویژه در استان آذربایجان‌شرقی بسیار زیاد است که اگر اعتماد ایشان به طور کامل جذب شود سال آینده می‌توانیم خودکفایان کمیته امداد را تا دو سه برابر افزایش دهیم.

وی افزود: کسانی که در دنیا به دستگیری درماندگان می‌پردازند در آخرت به عنوان اهالی معروف در عرصات محشر حاضر می‌شوند و کار معروف ذخیره جاودانه است.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: قضای حاجات مومنین و رفع گرفتاری مستمندان پاداشی بالاتر از آزاد کردن هزار بنده دارد و بالاتر از آن هم عزت‌بخشی به یک خانواده و بی‌نیاز کردن ایشان از دست‌ دراز کردن پیش بندگان خداست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: عزت از آن خداست و به عزت رساندن یک خانواده که دیگر احساس حقارت نکند و تصور نداشته باشد باری بر روی دوش دولت و مردم است، بسیار مهم و ارزشمند است.

وی تاکید کرد: کمیته امداد کاری کرده است که بعضی از خانواده‌ها از مددجویی به مددکاری رسیده‌اند که همه این اقدامات اجر و ثوابی متعالی دارند.

مستمری ارائه شده به خانواده‌های مددجو بسیار ناچیز است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی مبالغ مستمری ارائه شده به خانواده‌ها را که ماهیانه کمتر از 200 هزار تومان است، بسیار ناچیز و در عین حال ارزشمند دانست.

وی گفت: با این مبالغ اندک کاری نمی‌توان صورت داد و کمیته امداد روی مسائلی مانند ارائه وام و آموزش مهارت برای رسیدن به خودکفایی مددجویان باید بیشتر تمرکز داشته باشد.

مغفول ماندن بحث زکات در جامعه

آیت‌الله شبستری در ادامه با اشاره به مغفول ماندن بحث زکات در جامعه خاطرنشان کرد: در روستاها که معمولاً مردم وضع مالی مطلوبی هم ندارند زکات خود را پرداخت می‌کنند چرا که معتقدند پرداخت زکات به محصولات کشاورزی و دسترنج آنها برکت می‌بخشد که اعتقاد بسیار درستی است.

وی اذعان داشت: مسئولان باید در اخذ زکات و صرف آن برای فقرا، مساکین، اتمام پروژه‌های ضروری و در نهایت برای امور عام‌المنفعه بیشتر تلاش کنند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.