مدیرکل آب و خاک سازمان محیط زیست کشور گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد آب‌های مصرفی در کشور تبدیل به پساب شده که باید به چرخه استفاده بازگردانده شود.

۷۰ درصد آب‌های مصرفی تبدیل به پساب می‌شود‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن سروش ظهر امروز در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه شهرک صنعتی کاویان، اظهار داشت: این استان باید بتواند به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور باشد.

وی تصریح کرد: ضرورت مدیریت پسماندها از اولویت‌ها و مسائل مهم است و با توجه به بحران آب‌، بازگردانده شدن پساب‌ها به چرخه استفاده مجدد ‌بسیار مهم است.

مدیرکل آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: امروز در دنیا هیچ کشوری حاضر نیست منابع آب را به آسانی از دست بدهد و در آینده بسیار نزدیک اهمیت این موضوع چند برابر می‌شود، لذا باید بتوان از داشته‌ها و ذخایر خود نهایت حفاظت را به عمل آورد.

سروش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 70 درصد از آب‌های مصرفی تبدیل به پساب می‌شود و بازگرداندان آن به چرخه استفاده از سیاست‌های اصلی همه کشورهاست که باید در ایران نیز ‌این موضوع به‌عنوان یک راهبرد اصلی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از طرح هایی که بتواند استانداردهای لازم را رعایت کند حمایت می‌کند، تصریح کرد: رعایت نکردن استانداردهایی که تدوین شده ‌می‌تواند عوارض بیشتری از کمبود آب در آینده‌ای نه چندان دور به وجود بیاورد.

مدیرکل آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به لزوم تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب اظهار داشت: برخی از اغماض‌ها در این زمینه فجایع بزرگی را به وجود می آورد که پرداختن تاوان آن بسیار مشکل است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.