قدس آنلاین:عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : غرب سعی دارد فرهنگ غربی آمریکایی را جایگزین سبک زندگی اسلامی کند لذا قشر تحصیل کرده جامعه باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

هدف غرب تغییر فرهنگ ایران است/ مسائل هسته بهانه ای برای رسیدن به این هدف است

به گزارش روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، مهدی گلشنی در سلسله نشست های «بزم اندیشه» که با موضوع واقعیت های فرهنگی امروز برگزار شد، افزود: مسلمانان باید در همه زمان ها به خود اتکا داشته باشند اما متاسفانه در برخی از دوران این خود اتکایی وجود نداشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: ما تا زمانی که خودکفا نباشیم محکوم به پذیرفتن زور هستیم و ملت، جوانان و مخصوصا قشر تحصیل کرده باید نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

عضو آکادمی علوم جهان اسلام اظهار داشت: موضوع هسته ای شدن ایران برای غرب اهمیت زیادی ندارد، غرب از اینکه یک حکومت مستقل اسلامی در جهان شکل بگیرد هراس دارد زیرا کشور های دیگر از این موضوع تقلید می کنند و این می تواند برای غرب مشکل ایجادکند.

 گلشنی با بیان اینکه هدف غرب از بین بردن فرهنگ اسلامی است گفت: غرب قصد دارد تمام کشورهای مقابل خود را نابود کند تا هیچ قدرتی بالاتر از او وجود نداشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: از مجموع سخنرانی اخیر جان کری  این طور برداشت می شود غرب قصد دارد تا 15 سال آینده فرهنگ مردم ایران را عوض کند و مسائل هسته بهانه ای برای رسیدن به این هدف است.

نقد های بی اساس به دولت مانع نقدهای جدی تر می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما نباید ایرادات غیر واقعی را به دولت نسبت دهیم زیرا اگر این اتفاق رخ دهد نخواهیم توانست نسبت به مسائل کلان تر هشدار دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اکنون هر نقدی که می شود دولت به خود می گیرد و سعی در پاسخ به آن را دارد، باید سعی کرد این فضا از بین برود و همچنین نقادان زبان تند و زننده را برای نقد کنار بگذارند.

فرهنگ تاثیر گذار ترین عامل در اقتصاد و سیاست

وی با انتقاد از برخی بی توجهی ها نسبت به مسئله فرهنگ گفت: فرهنگ بسیار مورد توجه و یکی از دغدغه های بزرگ رهبری است اما ما نسبت به آن بی توجهی بودیم و از به جای فرهنگ اسلامی از فرهنگ غرب بهره برده ایم.

گلشنی با بیان اینکه نباید اجازه داد تا غرب در دین و مردم ما شبهه ایجاد کند، افزود: دولت های بعد از انقلاب زیاد به مسئله فرهنگ توجه نداشتند در حالی که تاثیرگذارترین عامل در مسائل اقتصادی و حتی سیاسی موضوع فرهنگ است

اختلاف بین شیعه و سنی یکی از اهداف غرب

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: باید معارف اهل بیت را گسترش دهیم زیرا اگر مردم جهان با این معارف آشنا شوند خود به خود به مذهب تشیع وارد خواهند شد.

وی گفت: غرب سعی دارد تا با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی اجازه ندهد وحدت لازم بین مسلمانان رخ دهد، تمام قشر های جامعه در برابر این امر مسئول هستند.

یادآور می‌شود؛ سلسله نشست‌های «بزم اندیشه» به منظور آگاه‌سازی نسل جوان با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز، از طریق دسترسی مستقیم به اساتید و صاحبنظران تراز اول ملی به همراه پرسش و پاسخ حضوری هر هفته در موسسه جوانان آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.