قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: استاندار خراسان رضوی گفت: باید فساد اداری که گاه در بعضی از گمرکات شاهد آن هستیم از بین رود و از سویی نسبت به کیفیت کالاهای صادراتی توجهی ویژه داشت، چراکه در غیر این صورت تولیدات ایرانی بازار خود را از دست خواهد داد و توجه به این مهم تا حد زیادی بر عهده گمرکات استان است.

 صادرات سنگ های قیمتی خراسان باید به صورت جدی دنبال شود

به گزارش قدس انلاین، مهندس علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سامانه جامع امور گمرکی در مشهد بیان داشت: فعالیت ارتباطی گمرک های سرتاسر خراسان در جایگاه مطلوبی قرار دارد و از سویی باید در پی بهبود و به روز رسانی آن بود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه خراسان افزود: خراسان و به خصوص مشهد با توجه به ظرفیت ها و موقعیت ممتازی که از آن بهره مند است، می باید بهترین و مطلوب ترین خدمات را نسبت به زائرین و به خصوص زائرین خارجی در عرصه ایجاد تسهیلات گمرکی فراهم آورد.

مهندس رشیدیان خاطرنشان کرد: خراسان به دلیل قرار گرفتن در در مسیر ترانزیتی منحصر به فرد و با توجه به قابلیت های صنعتی، معدنی و کشاورزی می باید هماهنگی هایی برنامه ریزه شده در راستای گردش صحیح مالیاتی در آن صورت پذیرد تا بتوان از تمامی ظرفیت ها بهره کامل را کسب نمود.

وی یادآور شد: یکی از معضلات گمرک متاسفانه در بحث تجهیزات و امکانات می باشد که باید هرچه سریعتر این مشکل مرتفع و در پی آن زمان توقف در گمرکات خراسان کاهش یابد.

استاندار خراسان رضوی همچنین بیان داشت: از جمله مسائل بسیار مهم در عرصه گمرکات فعالیت بخش خصوصی در استان است.

وی در این باره گفت: با وجود اینکه 95 درصد از صنایع استان در بخش خصوصی فعال است، دولت می باید در تصمیم گیری های خود در زمینه گمرکات توجه ویژه ای به این موضوع نماید. از این رو می باید برای تامین مواد اولیه و نیز صدور کالاهای آنان به ویژه از سوی مبادی گمرکی توجهی ویژه داشت.

مهندس رشیدیان همچنین بیان داشت: باید فساد اداری که گاه در بعضی از گمرکات شاهد آن هستیم از بین رود و از سویی نسبت به کیفیت کالاهای صادراتی توجهی ویژه داشت. چراکه در غیر این صورت تولیدات ایرانی بازار خود را از دست خواهد داد و توجه به این مهم تا حد زیادی بر عهده گمرکات استان است.

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: می بایست با سرلوحه قرار دادن این الگوی ممتاز، تسهیلات و مسائل حمایتی را برای صادر کنندگان فراهم آورد و در این بین گمرکات نقشی اساسی بر عهده دارند.

استاندار خراسان رضوی درباره ی همکاری سازمان گمرکات استان با صادر کنندگان سنگ های قیمتی بیان داشت: سنگ های قیمتی خراسان و به ویژه فیروزه از دیرباز محبوبیت و متقاضیان فراوانی در سرتاسر ایران داشته است. از این رو باید تسهیلات فراوانی برای صادرات این کالا از سوی سازمان گمرکات مرکزی فراهم آید تا بتوان از این محصول خدادای به نحوی شایسته در راستای شکوفایی اقتصادی استان بهره مند شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.