معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت یاری‌برگ به متقاضیان کم‌بضاعت مشاوره در این استان خبر داد.

«یاری برگ‌ مشاوره» برای مددجویان کم‌بضاعت خراسان رضوی ارائه می‌شود

به گزارش  قدس آنلاین ،مریم رضایی برون  اظهار داشت: متقاضیان مشاوره که از بضاعت مالی کافی برای تامین هزینه‌ مشاوره برخوردار نیستند می‌توانند با مراجعه به بهزیستی مشهد و شهرستان‌ها از یاری‌برگ مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بهزیستی هزینه‌ی سه جلسه‌ مشاوره‌ی متقاضی را تا سقف 70 تا 100 درصد پرداخت می‌کند، گفت: در مشهد به دلیل تعدد مراکز مشاوره، این یارانه فقط به دفاتری تعلق می‌گیرد که از وجهه و توانمندی بیشتری در ارائه‌ خدمات به مددجویان بهزیستی برخوردار باشند.

رضایی خاطرنشان‌کرد: سقف اعتبارات این طرح، محدود است به همین جهت، مددجویان بهزیستی در اولویت پرداخت‌ یاری‌برگ قرار دارند ولی اگر متقاضی در بین مددجویان نباشد به سایر شهروندان کم‌بضاعت نیز تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که پس از سه جلسه، نیاز به ادامه‌ی مشاوره داشتند باید خود هزینه را پرداخت کنند اما مددجویان دارای پرونده می‌توانند برای حل مشکلات خود از مددکاران و روان‌شناسان مراکز دولتی، کلینیک‌های مددکاری و مجتمع‌های بهزیستی طرف قرارداد بهره‌مند شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت:در شهرستان‌های کم‌جمعیت، محدودیتی از نظر انتخاب مرکز مشاوره وجود ندارد اما در شهرهای بزرگ و مشهد، مشاوران از سوی کارشناس مشاوره‌ی بهزیستی انتخاب و مددجو یا مراجع به آنها معرفی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.