وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مقایسه عملکرد دولت در اشتغال در شرایط فعلی با دولت قبل قابل مقایسه نیست گفت: به گواه دفترچه‌های بیمه صادر شده ۴۰۰ هزار شغل جدید در کشور محقق شده است.

مسکن ۴۰ درصد مخارج خانوار را تشکیل می‌دهد

به‌گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی  با حضور در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه برنامه آینده دولت تسهیل‌گری و حمایت از تولید و قرار گرفتن در کنار بخش‌های تعاونی و خصوصی است، گفت: تغییرات فناوری تمامی عرصه ها را در جهان متحول کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کشور امروز نیازهایی دارد و فهم آن اولین گام برای حرکت در مسیر حل مشکلات است. نمی توانم بدون درک مشترک مزیت های بزرگ از شرایط به‌دست آمده به‌ویژه در دوران جدید استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از شرایط سیاسی و اقتصادی دوران پساتحریم بیان کرد: از شرایط جدید باید برای بهبود اوضاع جامعه و وضعیت اقتصادی مردم استفاده شود و سوال این است در شرایطی که مردم از دستاوردهای جدید خوشحال هستند، چرا باید این پیشرفت ها کوچک شمرده شود.

ربیعی با بیان اوضاع اشتغال و تاکید بر اینکه در زمانی 750 میلیارد دلار درآمد داشتیم، خروجی اشتغال قابل قبول نبود، افزود: امروز که درآمد نفت به نصف کاهش یافته، مقایسه عملکرد با سال های گذشته عادلانه نیست.

وزیر کار با اشاره به اینکه ما به نسبت در ایجاد اشتغال موفق بوده ایم، تصریح کرد: به گواه دفترچه‌های بیمه صادر شده 400 هزار شغل جدید در کشور محقق شده و دولت برنامه دارد تا در قالب جذب سرمایه گذاری خارجی این بخش را تقویت کند.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت رقیب بخش های خصوصی و تعاونی نیست، اظهار داشت: مسکن در حال حاضر 30 تا 40 درصد مخارج خانوار را تشکیل می دهد و نوسانات قیمت در این بخش به ایجاد فقر دامن می زند.

وی همچنین افزود: باید تلاش کنیم تا دوره 60 ساله انتظار دهک های پایین برای خانه دار شدن را کاهش دهیم و در حال حاضر هر 100 متر مسکن، 6 فرصت شغلی ایجاد می کند.

*سهم 30 درصدی مسکن در اقتصاد

همچنین بهمن عبداللهی نیز در اظهاراتی با بیان اینکه مسکن با سهم 30 درصدی در اقتصاد ملی و 15 درصدی در اشتغال‌زایی کشور نقش دارد، گفت: بخش تعاون با ارائه خدمات بی واسطه و جلوگیری از سوداگری برای تامین مسکن مردم تلاش کرده و در این حوزه دارای تجارب انباشته است.

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه تعاونی ها آماده گشودن راه های جدید هستند، اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند زمینه ساز معرفی توانمندی های بخش تعاون باشد.

عبداللهی با اشاره به حضور 890 شرکت داخلی و 310 شرکت خارجی از برگزاری این نمایشگاه در 52 هزار متر مربع زمین خبر داد و افزود: جمعا یک هزار و 200 شرکت با رشد 15 درصدی در نمایشگاه امسال حضور دارند که 180 شرکت خارجی به صورت مستقیم و بی واسطه حضور یافته‌اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.