مقامات فلسطینی از هماهنگی‌های اولیه برای سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تهران خبر داده‌اند.

سفر قریب‌الوقوع محمود عباس به تهران

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، احمد مجدلانی عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد ترتیبات اولیه برای سفر محمود عباس به تهران و دیدار با مقامات ایرانی صورت گرفته است.

احمد مجدلانی که شنبه وارد تهران شد، گفت: «سفر وی به تهران در چارچوب تحکیم و گسترش روابط دوجانبه ایران و فلسطین صورت می‌گیرد و مقدمات سفر ابومازن به تهران در همین راستا صورت گرفته است.»

وی اضافه کرد این سفر همچنین با هدف گسترش روابط دو جانبه میان ایران و فلسطین از طریق تشکیل یک کمیته مشترک برای بررسی امور سیاسی، تجاری، فرهنگی و آموزشی صورت گرفته است.

عباس از سال 2005 و پس از به دست گرفتن ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تنها یک بار در سال 2012 و برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عدم تعهد به تهران سفر کرده است.

مجدلانی همچنین روز شنبه پس از ورود به تهران با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و پیام محمود عباس به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را تقدیم وی کرد.

وی گفت در دیدار با ظریف علاوه بر گفتگو درباره روابط دو جانبه میان ایران و تشکیلات خودگردان فلسطین، درباره آخرین تحولات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و تلاش‌های سیاسی برای حل و فصل این بحران تبادل نظر شد.

درباره سفر محمود عباس به تهران، مقامات ایرانی هنوز اظهار نظر نکرده‌اند.

*پرس تی وی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.