نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عناصر پنهان پشت پرده فتنه‌های کشور هم اکنون در حال نمایان شدن هستند.

عناصر پنهان پشت پرده فتنه‌ها در حال نمایان شدن هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله علی سعیدی صبح امروز در دومین روز همایش اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه سراسر کشور در هتل گلشن رضوی اظهار داشت: عناصر پنهان پشت پرده فتنه‌های کشور هم اکنون در حال نمایان شدن هستند.

وی با بیان اینکه فتنه‌ها توسط سه گروه اداره می‌شد گفت: فتنه‌ها توسط افراد کف خیابانی برای ایجاد آشوب، رهبران سیاسی و افراد پشت پرده که خط‌های سیاسی را ایجاد می‌کردند صورت می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: هم اکنون شاهد آن هستیم که بسیاری از آن افراد که نقش پشت پرده را داشته‌اند در برخی روزنامه‌ها و سرویس‌های خبری داخل کشور در حال ظهور و بروز هستند.

سعیدی با اشاره به نگرانی پیامبر(ص) برای میراث خود خاطرنشان‌کرد: تمامی رهبران الهی همواره برای سرنوشت میراث هدایت پس از خود نگران بوده‌اند.

وی دو رکن اساسی نظام اسلامی را شریعت و رهبری عنوان کرد و گفت: اگر در راستای انتخاب شریعت و رهبر یک کشور اسلامی توجه نشود قطعا آن چیزی که مد نظر خداوند بوده است محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: دومین نگرانی رهبران الهی برای سرنوشت میراث هدایت مردم، ربایش نرم افزار‌های هدایت آن‌ها بوده است زیرا آن ها باور داشتند که جا به‌جایی برخی اصول در یک نظام اسلامی می‌تواند یک حکومت را با خطر روبه‌رو کند.

سعیدی با اشاره به تاثیرگذاری فرزندان رهبران دینی بر ادامه پیش برد اهداف الهی تاکید داشت: خواص و افراد نزدیک به حکومت بیشترین نقش را به صورت مثبت و منفی در روند ادامه حکومت داشته و دارند.

وی گفت: اگر در رابطه با خواص به تاریخ رجوع کنیم با داستان‌های اسفناکی روبه‌رو می‌شویم و می‌بینیم که فرزندان نوح(ع) از داستان پسران حضرت آدم(ع) درس عبرت نگرفته‌اند و به سرنوشت بسیاربدی مواجه شده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه انقلاب چهارم اسلام یک انقلاب توحیدی بوده است گفت: باید دید که آیا خواص ما در زمان پس از رحلت امام خمینی(ره) اشتباهات گذشته را تکرار کرده‌اند یا براساس مواضع و اصول خود پابرجا ماندند.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت در جایی تاکید دارند که لباس انقلاب بر تن امتی زیبنده است که قدرت نگه‌داشتن آن انقلاب را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اشتباهات در تاریخ اسلام توسط برخی افراد خاص گفت: اگر در تاریخ نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که در زمان حضرت آدم، قبیله آل عمران، بنی اسرائیل، حضرت نوح، انقلاب صدر اسلام و انقلاب اسلامی هر کدام از این انقلاب ها اشتباهات چند برابر نسبت به گروه قبل انجام داده‌اند که این اشتباهات در زمان انقلاب اسلامی توسط برخی خواص چندین برابر صدر اسلام بوده است.

سعیدی افزود: رهبران الهی در پنج مقوله حجیت، تبعیت، نصبیت، رسالت و اختیار با یکدیگر وجه اشتراک داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بین اینکه در زمان فتنه 88 نیز برخی اعلام داشتند که این جنگ‌ها و دعوا ها بین احمدی نژاد و موسوی است، خاطرنشان کرد: در همان زمان نزد بسیاری از بزرگان رفتم و در خواست داشتم تا در آن موقعیت اعلام موضع کنند اما متاسفانه بسیاری از آن‌ها گفتند که ما وارد دعواهای این چنینی نمی‌شویم.

سعیدی مطلق گرایی نسبت به برخی از صحابه را ایراد بزرگ دانست و تصریح کرد: نباید به گونه‌ای پیش رفت که برخی فکر‌ کنند که هیچکس حق ندارد بابت خطاهایی که انجام می‌دهند کسی به آن‌ها متعرض شود.

وی تاکید داشت: متاسفانه تلاش می‌شود تا به برخی افراد با عنوان اینکه فلانی یار امام(ره) بوده است قداست ببخشند اما ما می‌گوییم که این افراد یا فرد یک زمانی یار امام (ره) بوده است و امروزه مواضعی متفاوت از مواضع امام راحل را در پیش گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در اینجا این سئوال پیش می‌آید که این افراد که اینگونه مواضع خود را نسبت به انقلاب تغییر داده‌اند چه فرقی با طلحه، زبیر و یا ابوموسی اشعری دارند.

سعیدی سکوت خواص در مقابل فتنه‌ها را یکی از بدترین خاطرات حکومت‌های اسلامی دانست و گفت: در تاریخ اسلام فتنه‌هایی همچون جمل با 15 هزار کشته وجود دارد اما اگر دقیق‌تر بشویم خواهیم دید که در این فتنه خواص مهر سکوت بر لب زده و منافع خود را بر همه چیز ترجیح دادند.

وی افزود: در فتنه 88 برخی عمار گونه سخن گفتند و برخی دیگر نیز روزه سکوت و بی طرفی را انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: در عصر ما نیز اشتباهاتی تکرار شده به شکلی که بسیاری از مردم پس از رحلت امام با مقام معظم رهبری بیعت کردند و برخی دیگر نیز با سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها سعی در تخریب شخصیت مقام معظم رهبری داشتند اما بازهم امت اسلامی شاهد گروهی بود که هیچ نظری نمی‌دادند و به عنوان میانه خود را به جامعه معرفی کردند.

سعیدی با بیان اینکه نخستین اشتباه پس از پیامبر(ص) و ایجاد اختلاف در عملکرد خواص و تغییر نظر برخی از آن ها نسبت به امام علی(ع) بود عنوان کرد: آنچه در زمان پیامبر(ص) می‌بینیم این است که آن ها قبل از رحلت ایشان با قدرت همراهی می‌کردند اما پس از رحلت حضرت این گروه به سه دسته تقسیم شدند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این گروه با ایستادگی بر اصول خود حضرت علی(ع) را به عنوان امام و پیشوا انتخاب کردند و برخی دیگر به دشمنی با ایشان پرداختند اما بدترین گروه از این سه دسته گروهی بودند که اعلام بی طرفی کردند و در لاک مصلحت سنجی خود فرو رفتند.

وی با بیان اینکه دومین اشتباه ایجاد تفاوت در جایگاه پیامبر و حضرت علی (ع) بود گفت: در زمان پس از رحلت پیامبر(ص) نیز بسیاری برای ایجاد تفاوت بین جایگاه این دو بزرگوار تلاش کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.