قدس آنلاین: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: دعوای دشمن بر سر ایمان و اعتقاد مردم است و بحث تنها مسائل هسته‌ای نیست.

دعوای دشمن بر سر عقاید مردم است نه مذاکرات هسته‌ای/گرایش دنیا به اسلام مدیون تلاش‌های امام صادق(ع) است
به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر شامگاه دوشنبه در گردهمایی هیئت‌های مذهبی شهرک شهید رجایی که به‌مناسبت شب شهادت امام جعفر صادق(ع) و وداع با سه شهید خط‌شکن برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال برای سعادت ما پیامبرانی شریف فرستاد که ما سعادتمند شویم و به سبب آن در آخرت هم به درجه والای سعادت دست یابیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم دنیا چون خود را متعهد نمی‌دانند و در مسیر دین حرکت نمی‌کنند امروز این مشکلات مختلف گریبان‌گیر آنها شده است لذا به عنوان مثال امروز یکی از مشکلاتی که بشر دارد نبود اخلاق است، حتی کار به جایی می‌رسد که پرونده‌هایی در دادگستری تشکیل می‌شود به علت همین بداخلاقی‌ها است و هر نوع سوء‌خلق در جامعه امروز در زندگی مردم دیده می‌شود.
وی بیان کرد: اعتقاد به خدا و معاد، رفتاری ارزنده برای انسان به ارمغان می آورد همچنین باید گفت امروز بشر از نظام‌های دینی فاصله گرفته است و راه نجاتش این است که از لقمه گوارا و دستورات جامع که سعادت را تضمین می‌کند پیروی کند.

وی ادامه داد: با این نگرش دنیا و آخرت دو چیز متفاوت است، دین آمده است که برای ما دنیای خوب بسازد، لذا مشکلاتی که امروز در دنیا و عرصه‌های گوناگون گریبان‌گیر مردم است به دلیل فاصله‌ای است که از نظام دینی گرفته شده، البته در امتدادش از دالان دنیا باید بگذریم اما اگر از این مسیر گذشتیم در ازای آن آخرت خوب را مشاهده می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دستورات الهی را پیامبر اسلام برای بشریت آورده‌اند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام زمانی که مبعوث به رسالت شدند دستورات الهی را برای ما آوردند اما متاسفانه امروز در جامعه برخی مردم از دین فاصله گرفته‌اند .

وی ادامه داد: بعد از پیامبر اکرم(ص) افرادی بر جایگاه ایشان تکیه زدند که جایگاهی در حوزه دینی نداشتند و کار را به جایی رساندند که از اسلام تنها یک پوسته باقی مانده بود لذا این اسلام جعلی که بعد از پیامبر تحریف شد نمی‌توانست جامعه را هدایت کند با این نگرش آن چیزی که در آن دوران جذابیت داشت همان اسلامی بود که ائمه آن را تبیین کردند.
 
وی عنوان کرد: تقریبا احادیثی که در دسترس وجود دارد 66 هزار حدیث است که 32 هزار از این احادیث را امام جعفر صادق (ع) آورده‌اند با این نگرش انقلاب اسلامی ایران در واقع حرفش این بود که در دنیایی که خود را به عالم غرب و شرق وابسته می‌دانست همین شهدا آمدند این حرف را زدند که آی انسان‌ها راه نجات شما دین خدا و اسلام است.

پژمانفر با تاکید بر فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه بشر امروز در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، یادآور شد: امروز دلیل اسلام هراسی و اینکه آدم‌های زمخت وحشی مانند گروه‌های تکفیری وارد دنیا می‌شوند  جلوگیری از گرایش مردم به اسلام است.
نماینده مردم مشهد با اشاره به اینکه فتح ایران در آغاز نهضت اسلام، فتح فرهنگی بود، تصریح کرد: ایران در دوران پیامبر فتح نظامی نشد بلکه فتح فرهنگی شد و عقاید اسلامی بود که ایران را فتح کرد لذا اگر مقاومت امام صادق (ع) نبود که در راستای احیای دین تلاش کنند حتی شیعیان دستشان از دین کوتاه بود چرا که دین تحریف شده بود و شیعیان از دانستن مسائل مختلف محروم بودند.
 وی خطاب به جمع حاضر تصریح کرد: آن چیزی که سبب شد این جمعیت گسترده از مردم به سمت اسلام جذب شوند محتوای آن بود ضمن اینکه نیمی از احادیثی که در دست ما قرار دارد بر اساس فرمایشاتی است که از سمت امام صادق (ع) بیان شده است لذا امروز در دنیا دل مردم به سمت اسلام گرایش پیدا کرده است، در بعضی از کشورها از این گرایشی که ابتدا مبانی آن از سوی اهل‌بیت(ع) آغاز شد بیش از 15 میلیون نفر جذب اسلام شده‌اند.
نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید مجدد بر فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد پیچ تاریخی بشر، یادآور شد: دعوا بر سر مسائل دیگر است و بحث تنها مسائل هسته‌ای نیست بلکه در موضوع اعتقاد و عقاید ماست لذا امام صادق(ع) همان اسلام تحریف شده را احیا کردند با این نگرش امروز دنیا اگر گرایش به اسلام دارد مدیون تلاش‌های امام صادق (ع) است.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.