سخنگوی وزارت کشور از تعیین تکلیف صندوق‌های اخذ آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وزارت کشور و شورای نگهبان برای تعبیه "صندوق‌های رأی شفاف" به توافق رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، از تعیین تکلیف انتخاب صندوق‌های آرای اخذ مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و گفت: اخیراً به‌همراه وزیر محترم کشور در جلسه‌ رسمی شورای نگهبان که با حضور کلیه اعضای شورا همراه بود حضور داشتیم و در این جلسه آخرین وضعیت انتخابات اسفندماه سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از بحث‌هایی که در این جلسه تبادل نظر شد، بحث مربوط به انتخاب صندوق‌های اخذ رأی و شفاف بودن آنها بود و اکثر اعضای حاضر در جلسه بر انتخاب صندوق‌های شفاف که داخل آن مشخص باشد، اتفاق نظر داشتند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه قانون‌گذار، اصل را بر مخفی ماندن آرای مردم در داخل صندوق‌ها گذاشته است، تصریح کرد: بنابراین این صندوق‌ها به‌گونه‌ای تعبیه می‌شوند که در عین اینکه داخل آن شفاف و قابل رؤیت باشد ولی رأی مردم نیز قابل خواندن نباشد.

امیری ادامه داد: در این دوره از انتخابات، تعرفه‌ها هیچ تغییری نخواهند داشت بلکه فقط مدل صندوق‌ها به‌گونه‌‌ای خواهند بود که نام افراد درج‌شده در تعرفه‌ها قابل خواندن نباشد، اما داخل صندوق‌ها شفاف باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.