صلیب سرخ جهانی روز شنبه اعلام کرد از ماه مارس گذشته که عربستان مناطق مختلف یمن را آماج حملات جنگنده‌های خود قرار داده است، ۳۸۰۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.

۳۸۰۰ شهید و ۹۰۰۰ زخمی از آغاز تجاوز سعودی به یمن

این نهاد بین‌المللی همچنین شمار آوارگان یمنی را یک میلیون و 300 هزار نفر ارزیابی کرد.

«پیتر مائورر» رئیس کمیته جهانی صلیب سرخ، روز شنبه وارد «صنعا» پایتخت یمن شد. قرار است مائورر در این سفر 3 روزه خود به یمن با برخی مسئولان یمنی دیدار کند و همچنین در جریان اوضاع انسانی در شهرهای یمنی قرار بگیرد.

طبق این گزارش، عربستان سعودی به همراه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (به جز عمان) و برخی دیگر از کشورهای عربی از 26 ماه مارس بمباران سنگین علیه مناطق مختلف یمن را با هدف بازگرداندن دولت «عبدر ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت و سرکوب جنبش «انصارالله» آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر "ائتلاف مدنی رصد جنایات تجاوزگری سعودی" در هجدهمین گزارش خود از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست تا مسئولیت انسانی خود را برعهده گرفته و در راستای متوقف کردن فوری تجاوزگری سعودی و شکستن محاصره غیرقانونی یمن که باعث اوضاع فاجعه باری برای ملت این کشور شده است، تلاش کنند.

این ائتلاف در گزارش خود که در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر صنعا قرائت شد، آورده است: مناطق دور افتاده از شهرها با وضعیت فاجعه بار و اوضاع انسانی دشواری در زمینه بهداشتی و غذایی روبرو است.
این ائتلاف سپس به اوضاع دشوار انسانی در بخش های صعده و حجه در مجاورت مرز با عربستان و مناطق التربه، الحجریه و دمنه خدیر در استان تعز اشاره کرد که ساکنان آن آواره شده و به طور گسترده به مدارس پناه برده اند.

ائتلاف مدنی رصد جنایات تجاوزگری سعودی از سازمان های حقوق بشری بین المللی خواست تا درخصوص جنایات عناصر القاعده و گروه تروریستی داعش در آتش زدن و شکنجه و قتل شهروندان و اسیران با گلوله به انگیزه های طائفه ای و مذهبی تحقیق کنند زیرا این جنایات وارداتی است و نظام آل سعود آنها را تغذیه کرده و با پول و سلاح حمایت می کند.
در این گزارش آمده است: پنج ماه محاصره علیه یمن وضعیت انسانی فاجعه باری را برای ملت این کشور به همراه آورده است و باعث گسترش بیماری ها و شیوع بیماریهای کشنده به علت بسته شدن بیمارستانها و کمبود دارو و فقر و بیماری ساکنان یمن شده است. این بیماریها باعث افراد از جمله کودکان شده است.

براساس این گزارش، 80 درصد مردم یمن به کمک های انسانی نیاز دارند و 13 میلیون نفر از آنها از کمبود مواد غذایی و چهار تا پنج میلیون از آنها از کمبود آب رنج می برند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.