معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: در سال جاری علاوه بر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی برای استانداری ها نیز کارنامه مدیریت سبز و زیست محیطی صادر می شود.

صدور کارنامه زیست محیطی برای استانداری ها

دکتر معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصرف بالای آب و انرژی در دستگاه های دولتی اجرای مدیریت سبز، در این دستگاه ها را ضروری دانست و افزود: بر اساس ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه مدیریت سبز و مدیریت محیط زیست در دستگاه های دولتی الزامی است و از سال ۸۳ با مصوبه دولت به صورتی قانونی موظف به اصلاح و مدیریت مصارف خود در حوزه های مختلف به ویژه آب، انرژی و کاغذ هستند.

وی با اشاره به اینکه  از سال گذشته، آیین نامه اجرایی مدیریت سبز برای صرفه جویی در دستگاه های دولتی به نهادهای مسئول ابلاغ شده است تصریح کرد: در  بودجه سال ۹۴ به تمام دستگاه های دولتی مجوز داده شده تا یک درصد از بودجه خود را برای اجرای برنامه های صرفه جویی و مدیریت سبز هزینه کنند.

ابتکار با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های زیست محیطی کشور در حال حاضر اصلاح الگوی مصرف است، اظهار داشت: سال گذشته سازمان محیط زیست برای تمام دستگاههای دولتی و وزارتخانه ها کارنامه مدیریت سبز صادر کرد که در سال جاری نیز در هفته دولت علاوه بر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی برای استانداری ها نیز کارنامه مدیریت سبز و زیست محیطی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای  مدیریت سبز در بسیاری از کشورهای دنیا منجر به کاهش ۳۰ درصدی هزینه های جاری شده است، افزود: بنابراین مدیریت زیست محیطی در دستگاههای دولتی می تواند به یک منبع جدید درآمد برای این دستگاه ها تبدیل شود کما اینکه این اقدامات و صرفه جویی در مصرف منابع و انرژی در سازمان محیط زیست با جدیت پیگیری می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.