قدس آنلاین-تبریز: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نماینده‌ستیزی در آموزش و پرورش وجود دارد و مسئولان آموزش و پرورش در مرکز و شهرستان‌ها به نظرات نمایندگان توجه کافی نمی‌کنند.

نگاه  نماینده‌ستیزی در آموزش و پرورش وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، غلامحسین شیری امروز در گردهمایی مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل سراسر کشور در تبریز خواستار توجه ویژه به جایگاه معلمان شد.

وی با بیان اینکه برخی تبعیض‌ها و چشم و هم چشمی‌ها اجازه فعالیت شور و نشاط آفرین را به معلمان نمی‌دهد، گفت: عده‌ای از معلمان پس از مدت کوتاهی به فعالیت‌های اقتصادی و غیرمرتبط با معلمی می‌پردازند و باقی ماندن در شغل معلمی سخت و طاقت‌فرسا است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس بیان کرد: معلمان در طول تاریخ جدید کشورمان نقش تعیین‌کننده‎ای در ثبات نظام‎های سیاسی داشته‎اند.

وی با تاکید بر حل مشکلات معلمان گفت: معلمان در تمام دولت‌ها پرکارترین قشرها و در عین حال کم‌توقع‌ترین‌ها هستند و با کمترین امکانات و در محروم‌ترین مناطق فعالیت می‌کنند و وفادارترین قشر به نظام همین معلم‌ها هستند.

 

پروژه مهر تا یک ماه دیگر در کشور آغاز می‌شود

شیری بیان کرد: پروژه مهر تا یک ماه دیگر در کشور آغاز شده و در یک روز و ساعت واحد این پروژه در کل کشور آغاز می‌شود و اگر این پروژه در وزارتخانه‌های دیگر اجرایی می‌شد سر و صدای زیادی بلند شده بود.

شیری عنوان کرد: معلمان پرچم نظام جمهوری اسلامی را در جای جای کشور برافراشته کرده‌اند و آموزش و پرورش پرچمدار نظام در دورافتاده‌ترین نقاط کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان در تحولات و راهپیمایی‌های مهم حاضر نشدند کمر ستمشاهی نشکست و در دوران پس از انقلاب نیز آموزش و پرورشی‌ها توانسته‌اند محوری‌ترین نقش‌ها را ایفا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آموزش و پرورش در تمام خانواده‌ها حضور دارد و باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود تا تحولات سازنده را شاهد باشیم.

 

ناهماهنگی‌های درون سازمانی از مشکلات آموزش و پرورش کشور

وی، ناهماهنگی‌های درون سازمانی را از مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: مشکلات مربوط به آموزش و پرورش به خصوص در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و عدم تعامل با نمایندگان و نماینده‌ستیزی در آموزش و پرورش موج می‌زند.

شیری بیان کرد: در آموزش و پرورش عدم توجه به بخشنامه‌ها وجود دارد و مدیران آموزش و پرورش در سطوح مختلف بی‌توجه به دستورات صادره از بالا هستند و به رای خود عمل می‌کنند.

وی با انتقاد از برخی مشکلات و ناهماهنگی‌های ایجاد شده میان نمایندگان مجلس و مسئولان آموزش و پرورش اظهار کرد: با نگاه ویژه تعاملی می‌توان در این زمینه گام‌های مهمی برداشت و مشکلات راحل کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.