قدس آنلاین- تبریز: فرماندار تبریز با اشاره به لزوم احصای مسائل و مشکلات جوانان با توجه به اقتضای زمان و شرایط امروزی گفت: زمینه مورد نیاز برای جوانان استان و شهرستان باید با دقت رصد شود.

 زمینه مورد نیاز برای جوانان استان و شهرستان باید با دقت رصد شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رحیم شهرتی‌فر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: باید از ابتدا به درستی مشخص شود که جوانان امروزی چه انتظاراتی دارند تا مباحث فرهنگی، مشارکت‌های اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراغت و...با توجه به خواست جوانان منطقه سنجش شود.

وی افزود: پس از این مرحله باید این موارد را به ادارات و نهادهای مختلف نیز اشاعه دهیم تا اگر دوره آموزشی و برنامه‌ای توسط ارگان خاصی برگزار می‌شود، با توجه به این موارد اولویت‌بندی شده باشد.

شهرتی‌فر، بحث گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد را از رویکردهای خوب و قابل تقدیر دولت تدبیر و امید عنوان کرده و گفت: همین جلسه امروز ما نشان می‌دهد که دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند به خوبی در این زمینه فعالیت کنند و باید از توان مردمی یاری بگیریم.

 

جوانان در حوزه مسکن و اشتغال با مشکلات متعددی رو به رو هستند

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نهادهای مردمی نیز باید سمت و سوی خود را به طرف حمایت از جوانان ببرند، تصریح کرد: جوانان امروز به عنوان سرمایه‌های کشور در حوزه مسکن و اشتغال با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم خیران رویکرد و جامعه هدف خود را در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان تعیین کنند چرا که این قشر فرصت بیشتری برای زندگی دارند.

شهرتی‎فر، با اشاره به رتبه نخست آذربایجان‎شرقی و تبریز در حوزه اوقات فراغت و ورزش همگانی در کشور اظهار داشت: البته نباید به گونه‌ای باشد که کسب این رتبه نخست کشوری خیال ما را راحت کند چرا که به خوبی می‎دانیم جوانان ما هنوز نمی‎توانند در زمینه‎های اوقات فراغت، سبک زندگی و... مهارت‌های لازم را کسب کنند.

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سازمان‎ها و ادارات که اهمیت این موضوع را دریافت نکرده و نماینده‎ای مشخص برای حضور در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان معرفی نکرده‎اند، گفت: حتماً باید نماینده مشخصی از هر سازمان تعیین شود و آن نماینده نیز با تفکر و مطالعه در این جلسات شرکت داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم اشاعه بحث‌های مربوط به جوانان در روستاها نیز یادآور شد: هر چند مقتضیات زندگی روستانشینان با شهرها متفاوت است ولی جوانان روستایی که در روستاهای اطراف تبریز زندگی می‌کنند در عین حال که زندگی‌ مشابه زندگی شهری دارند ولی با انواع کمبودها نیز مواجه هستند.

شهرتی‌فر با بیان اینکه برگزاری اردوهای هویتی نیز در زمینه جوانان می‎تواند مثمرثمر باشد، افزود: من مطمئنم اگر از جوانان تبریزی نظرسنجی کنیم که چقدر با هویت تاریخی خود آشنا هستند متوجه کمبودهای زیادی در این حوزه خواهیم بود.

فرماندار تبریز در ادامه با اشاره به رویکرد دولت به منظور واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی اظهار داشت: دولت نمی‌تواند با سرعت این پروژه‌ها را به اتمام برساند مگر اینکه بخش خصوصی در محیط های شهری و روستایی وارد کار شود و بخواهد در زمینه مسائل جوانان امکانات و محیطی مناسب تامین کند که ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.