قدس آنلاین-تبریز: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کاری در آموزش و پرورش سالم نیست و بسیاری از معلمان احساس بدی در زمینه کاری خود دارند و این امر تاثیرات منفی دارد.

شرایط کاری در آموزش و پرورش سالم نیست/دانشگاه فرهنگیان به خوبی اداره نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین فرهنگی امروز در دومین روز از گردهمایی مشترک شورای معاونان وزارت و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان باید به صورت منظم انجام شود، اظهارکرد: در رتبه‌بندی سطوح مختلف مشکلاتی وجود دارد و مراجعات برخی از معلمان به مجلس نیازمند بررسی کارشناسی و پیگیری مطالبات این قشر دلسوز و زحمتکش را بیش از گذشته در کمیسیون مربوطه را دارد.

 وی در ادامه افزود: سازمان بازنشستگی نیز اعلام کرده که ما در این زمینه مشکلی نداریم و برخی مشکلات از طرف استان‌ها بوده و باید وحدت رویه‌ای در امر بازنشستگی وجود داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان داشت: تحقق درآمدهای آموزش و پرورش از یک درصد و دو درصد شرکت‌ها باید دنبال شود تا بدانیم در چه سطحی از تحقق درآمدها موفق بوده‌ایم.

فرهنگی در ادامه سخنان خود بر تحقق درآمدهای آموزش و پرورش حتی از تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد و گفت: اگر این تولیت همکاری کند بستر و زمینه جذب منابع مالی بیشتری می‌توان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی بر گازرسانی مدارسی که فاقد گاز هستند، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت جدید ایجاد شده در استان‌ها و مناطق محروم نسبت به گازرسانی سریع به مدارس اقدام کرد.

فرهنگی با تاکید بر افزایش متناسب حقوق‌ها گفت: هرگونه افزایش حقوق در بدنه دولت منوط به افزایش حقوق در آموزش و پرورش باشد و این امر زمینه را برای افزایش بی‌رویه در سایرین مسدود کرده و افزایش حقوق‌ها را هم همه‌جانبه و هماهنگ می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در زمینه ورودی‌های جدید آموزش و پرورش وسواس و حساسیت کافی به خرج دهیم تا دچار مشکلات بعدی نشویم وجدان کاری، متعهد به نظام آرمان‌های والای انقلاب اسلامی نیز رعایت شود و البته در گذشته به این مسائل توجه زیادی می‌شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان به خوبی اداره نمی‌شود و این دانشگاه هم در پذیرش و هم در اداره مشکلاتی وجود دارد و بایستی مشکلات فرهنگی مرتفع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.