قدس آنلاین-تبریز: مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی گفت: معاندان می‌خواستند از زلزله ورزقان برای خود سوژه‌سازی کنند که با خدمات‌رسانی گسترده و نیز هوشمندی مردم و مسئولان ناکام ماندند.

دشمنان نظام در صدد سوژه‌سازی از زلزله ورزقان برای خودبودند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، خلیل ساعی امروز در همایش زمین لرزه ارسباران، چالشی برای توسعه از تهیه برنامه فرصت‌ها و تهدیدهای زلزله ورزقان در مدیریت بحران استان خبر داد.

مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقاط قوت و ضعف زلزله ورزقان یادآور شد: در این زلزله اقدامات خوبی از جمله حضور سریع و به موقع مسئولان در محل و شناسایی نقاط و روستاهای آسیب دیده انجام شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی حضور رهبر انقلاب در منطقه زلزله‌زده ارسباران را یک فرصت و اقدام ارزشمند خواند و گفت: این حضور موجب شد تا جلوی بسیاری از مشکلات برای نظام گرفته شود.

مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی گفت: معاندان می‌خواستند از این زلزله برای خود سوژه‌سازی کنند که با خدمات‌رسانی گسترده و نیز هوشمندی مردم و مسئولان ناکام ماندند.

وی گفت: زلزله ورزقان در دو مرحله رخ داد و مردم فرصت کردند تا به بیرون فرار کنند و تلفات به شدت کاهش یافت و با وجود اینکه 307 کشته دادیم اما از ساعات اول در منطقه حضور داشتیم و نقش مدیریت وقت استانداری در این زمینه قابل توجه و شایسته تقدیر بود.

ساعی افزود: تصویب اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق زلزله‌زده یکی از نقاط قوت بود به نحوی که در مدت کمتر از سه ماه شناسایی‌های لازم صوت گرفت و اقدامات اولیه انجام شد.

مدیرکل بحران آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: وجود پایگاه‌های امداد جاده‌ای یکی دیگر از نقاط قوت این حادثه بود که توانست به موقع کمک‌ها را گسیل کند.

وی یادآور شد: زلزله ورزقان نقاط ضعفی نیز داشت که باید این نقاط ضعف را تبدیل به فرصت کنیم و آنها را به عنوان نقطه قوت به کار ببندیم.

ساعی یادآور شد: در سه روز اول زلزله 60 روستا شناسایی شد و توانستیم برای حل مشکلات وارد شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.