استاندار خراسان رضوی از اجرای ۳۰ هزار برنامه فرهنگی در استان همزمان با دهه کرامت خبر داد.

اجرای ۳۰ هزار برنامه فرهنگی در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت با بیان اینکه برنامه‌های جشن عید رضوی از 25 مرداد ماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) مصادف با اول ذی‌القعده، از شلمچه آغاز و در چهارم شهریور یعنی 11 ذی‌القعده، همزمان با میلاد حضرت رضا (ع) در مشهد خاتمه می‌یابد، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده 400 هزار برنامه طی این 10 روز در کل کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای 30 هزار برنامه در استان همزمان با دهه کرامت، افزود: این جشن‌ها علاوه بر جمهوری اسلامی ایران در 79 کشور و 200 نقطه از جهان اجرا خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی جشن‌های دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ و سیره رضوی در جامعه دانست و بر لزوم اجرای برنامه‌هایی با محتوای دینی برای این دهه تأکید کرد.

رشیدیان بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی را یکی از راهکارهای اساسی برای برگزاری پربارتر برنامه‌های این دهه عنوان کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌هایی با محتوای اتحاد بخشی بین فرق اسلامی و مخصوص به هر قشر، می‌توان از دهه کرامت به بهترین شکل برای اشاعه سیره ائمه معصومین(ع) در جامعه استفاده کرد.

وی تأکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا شاهد تأثیرگذاری این ویژه برنامه‌ها در زندگی مردم باشیم و با هم‌افزایی و هماهنگی، تمامی قشرهای جامعه اعم از شهری و روستایی را در برگیرد. 

استاندار خراسان رضوی حفظ رویکرد مردمی جشنواره را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و دوایر دولتی ضمن رعایت اصل آمادگی، صرفاً تسهیل‌کننده در این امر هستند و مسیر اجرای جشن‌ها را برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر ریل‌گذاری می‌کنند.

رشیدیان افزود: آذین‌بندی شهرهای استان، پرهیز از هرگونه فعالیت عمرانی و کنده‌کاری از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان که باعث زشت شدن سیمای شهری می‌شود، آمادگی تمامی مراکز خدمت‌رسان، انعکاس مطلوب برنامه‌ها از سوی رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.