۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 302217

وزارت کشور کویت با صدور بیانیه ای از شناسایی و بازداشت سه فرد متهم به همکاری با گروه های تروریستی و کشف یک انبار بزرگ سلاح در منازل این افراد خبر داد.

شناسایی یک گروه تروریستی در کویت

به گزارش ایرنا، وزارت کشور کویت جمعه شب در این بیانیه آورده: نیروهای امنیتی کشور موفق به شناسایی و بازداشت یک گروه تروریستی و کشف و ضبط یک انبار بزرگ اسلحه و مواد منفجره که در گودال های یک منزل مسکونی جاسازی شده بود، شدند.
این وزارتخانه در ادامه با اشاره به جزییات این پرونده می افزاید: 56 عدد اسلحه جنگی موسوم به 'آر پی جی' و مقداری تجهیزات جنگی در مزرعه یک شهروند کویتی به نام 'ح.ع' واقع در منطقه عبدلی در نزدیکی مرز با عراق یافت شده است.
پس از بازداشت دو متهم دیگر پرونده به نام های 'ع.ح' و 'ح.ط' تعداد زیادی اسلحه و مواد انفجاری کشف و ضبط شد، در عین حال این متهمان ضمن اعتراف به وابستگی خود به یک گروه تروریستی، به محل جاسازی ذخایر و مواد انفجاری اعتراف کرده و تلاش ها و بررسی های دستگاه های امنیتی برای یافتن دیگر مظنونان ادامه دارد. 
در ادامه این بیانیه به تعداد دقیق محموله های ضبط شده اشاره و آمده است: اسلحه، ذخایر و مواد انفجاری یافت شده در مزرعه و منازل سه متهم شامل 19 هزار کیلوگرم ذخیره جنگی، 144 کیلوگرم ماده انفجاری موسوم به 'تی ان تی' ، 65 عدد سلاح ، تعدادی 'ار پی جی' و 204 عدد نارنجک دستی بوده است.
وزارت کشور کویت در پایان بیانیه خود از ارجاع متهان به مراجع قانونی جهت ادامه بازجویی و تحقیقات خبر داده است.
لازم به ذکر است سه فرد بازداشت شده در اعترافات خود تاکنون گفته اند: برخی از اسلحه ها و مواد منفجره از دوران حمله عراق به کویت جمع آوری و نگهداری شده بود و تعدادی نیز از طریق راه های زمینی و دریایی به کویت انتقال داده می شد و مطابق دستور العمل هایی که از خارج کویت برای آنان صادر گشته بود می بایست تنها این تجهیزات را ذخیره کرده و در صورت لزوم با توجه به شرایط منطقه ای میان اشخاص معینی توزیع کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.