بجنورد- خبرنگارقدس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون راه ارتباطی پایگاه امداد و نجات سیساب در محور شیروان به بجنورد دارای وضعیت نامناسبی بوده ...

 نامناسب بودن محور شیروان - بجنورد عامل بروز تأخیر در امداد و نجات

 که‌این امر سبب‌ایجاد تاخیر و اتلاف زمان در امدادرسانی به حوادث گوناگون است.

حسن شکوری نسب درتور خبری یک روزه خبرنگاران از پایگاه امداد و نجات سیساب اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات سیساب از راه ارتباطی نامناسبی برخوردار است، بنابراین در حین گزارش بروز حادثه در‌این محور زمان زیادی برای خروج آمبولانس و خودروهای امداد و نجات هدر می‌رود.

وی با بیان‌اینکه در هنگام امدادرسانی لحظه‌ها هم ارزش بسزایی دارد، اظهار داشت: خودروهای امدادی برای خروج از پایگاه باید تا نخستین خروجی و یا دور برگردان بیش از 6 کیلومتر راه را طی کنند که‌این امر سبب تاخیر در امدادرسانی به مجروحان خواهد شد.

این مقام مسؤول، محور شیروان به بجنورد را یکی از حادثه‌خیزترین محورهای در جاده آسیایی دانست و افزود: باید مسؤولان به منظور‌ایجاد راه دسترسی مناسب برای پایگاه امداد و نجات تمهیدات لازم از جمله تأمین اعتبار را مورد توجه قرار دهند.

شکوری نسب، استاندارد زمان حضور نیروهای امدادی بر سر صحنه تصادف را 9 دقیقه ذکر کرد و گفت: هم اکنون‌این شاخص در محورهای استان کمتر از هفت دقیقه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین در ادامه بازدید با اشاره به پایین بودن استاندارد تجهیزات امداد و نجات در استان، خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات به افزایش ظرفیتها برای کامل کردن توان استان در امدادرسانی نیاز داریم.

شکوری نسب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 428 مورد حادثه در استان امداد رسانی شده که در‌این حادثه‌ها 40 نفر جان باختند.

وی افزود:‌این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته به 327 مورد حادثه امداد رسانی شده بود که 16 کشته سر صحنه داشته است.

وی‌این حوادث را شامل سیل، حوادث جاده‌ای، گرفتاری در کوهستان و زلزله عنوان کرد.

وی همچنین در بازدید از عملیات ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر استان در تخته ارکان بجنورد گفت: اکنون مراحل پایانی ساخت پد و باند بالگرد در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور تحویل شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در خصوص زمان تحویل بالگرد به هلال‌احمر استان گفت: اعتبارات خرید بالگرد توسط جمعیت هلال‌احمر کشور پیش‌بینی‌شده که خراسان شمالی و چند استان دیگر در اولویت اختصاص آن هستند.

وی همچنین گفت: هشت ماه است دستگاه سونوگرافی، اکو قلب و تست ورزش با هزینه چهار میلیارد ریال خریداری شده، اما کمبود متخصص در استان سبب شده  تا کنون‌این بخش راه‌اندازی نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.