قدس انلاین – سعید کوشافر: رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: به خیال خودشان در این توافقی که البته تکلیف آن معلوم نیست -نه معلوم است اینجا تصویب بشود و نه معلوم است آنجا تصویب بشود- نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم؛ ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست.

نقش کلیدی رسانه ها برای روشنگری درباره نفوذ امریکا در منطقه /برخی رویای تبدیل ایران به کوبای دوم را درسر می پرورانند/برای برقرارصلح درجهان باید درمقابل امریکاایستادگی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، ایشان این مطلب را صبح دوشنبه در دیدار اعضای ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت و همچنین اعضای اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی بیان داشتند.

ایشان تاکید کردند: نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی. با همه توان -که بحمدالله این توان، امروز زیاد هم هست- با این نفوذ مقابله خواهیم کرد .

رهبر انقلاب در این دیدار افزودند: مصداق مجاهدت برای ما پیروان اهل بیت (ع) مبارزه با راه و نقشه های استکبار است.

آیت الله خامنه ای با تاکید بر این که اولا باید دست دشمن را بشناسیم و بعد با برنامه ریزی، با اهداف دشمن مبارزه کنیم، ادامه دادند: ما برای مردم مظلوم یمن غصه می خوریم، دعا می کنیم و هر کمکی بتوانیم به آن ها انجام می دهیم.

ایشان تصریح کردند: یک کشور را دارند خراب می کنند؛ اهداف سیاسی را با حماقت دنبال می کنند.

درراستای تبیین بیانات مقام معظم رهبری برخی از اظهاراتی که از سوی چهره های سیاسی بیان شده را در ادامه میخوانیم .

*** وظيفه محور مقاومت جلوگيري از نفوذ آمريکا در منطقه است   

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: وظیفه محور مقاومت شامل کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ... نه تنها مبارزه در برابر سلطه بیگانگان در کشورهایشان است بلکه وظیفه اصلی جلوگیری از نفوذ آمریکا در منطقه است.

دکتر علی اکبر ولایتی افزود: مردم عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی در برابر منافقین و مزدوران خواهند ایستاد، این ها مقومین اسلام هستند و سلطه گران آرزوی تجزیه این کشورها را به گور می برند.

وی گفت: در کشور یمن هم مانند دیگر کشورهای تجاوزشده از جمله سوریه و عراق سعی در تجزیه دارند که این طرح جدید آمریکاست که در عراق از در بیرونش کردند و از پنجره وارد شد و جنگ نیابتی را راه انداخت.

ولایتی با اشاره به اینکه مزدوران و سلطه گران درحال حاضر تبعیت از اهداف آمریکا را در کشورهای اسلامی به کار بسته اند افزود: نقش رسانه ها در این میان نقشی کلیدی و بسیار مهم است.

وی خبرنگاران را منادین مبارزه علیه کفر توصیف کرد و گفت: سرعت تحولات در غرب آسیا و شمال آفریقا به نحوی است که گاهی مفسران از آن باز می مانند و باید اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی از این کاروان عقب نمانند. استراتژی ها نیاز به تحول و بازنگری دارد و در چنین شرایطی اصحاب رسانه مشعل داران تفسیر هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه با توجه به تنوع رسانه ها آن ها را یکی از ارکان مهم حکومت داری دانست و افزود: اگر ما بتوانیم در اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی عمیق تر شویم و در ایجاد امکانات به مرز خودکفایی برسیم می توانیم مرز تحریم ها را بشکنیم و توطئه ها در برابر کشورهای اسلامی را خنثی کنیم.

ولایتی گفت: رسانه هایی که در غرب کار می کنند در راستای امیال شیطانی خبر منتشر می کنند؛ روزنامه، تلویزیون یا سایتی دیده نمی‌شود که معتبر باشد و در کنار آن بتواند علیه اسرائیل بنویسد؛ آیا این آزادی قلم است.

وی با اشاره به نقش اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی افزود: هرچند بضاعت ما در برابر بضاعت رسانه های غربی کم است اما یک تفاوت بین ما و آن ها وجود دارد، ما برای حفظ آرمان های اسلامی جان خود را به کف دست می گیریم و نثار می کنیم.

ولایتی ادامه داد: با اینکه مدت زیادی از راه اندازی این اتحادیه می گذرد اما با اتحاد و ابداعاتی که صورت گرفته است می توانیم در برابر اتحادیه شیطانی اعم از تولیدات هالیوودی و دیگر تولیدات اسلام ستیز بایستیم و در این راستا نیاز به افزایش کیفیت تولیدات داریم.

وی با اشاره به جنایات و کشتاری که در کشور یمن صورت می گیرد گفت: بیش از چهار ماه است که با بمباران وسیع در یمن هزاران نفر در این کشور به خاک و خون کشیده شده اند اکنون حدود 6 میلیون نفر در یمن دچار گرسنگی هستند اما انگار خاک مرگ و سکوت بر دهان مجامع و سازمان های بین المللی ریخته اند.

ولایتی افزود: متاسفانه بعضی از دوستان در کشورهای اسلامی در صحنه بین المللی ساکتند، چرا در شورای امنیت یک نفر فریاد نمی‌زند؛ آیا پاداش مردم سوریه در برابر تهاجمات تجزیه است؟!

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه داد: برخی به خاطر وعده هایی که به آن ها داده اند سکوت کرده اند اما بدانند اگر دمشق به دست سلطه گران بیفتد به هیچ کس رحم نخواهند کرد.

وی گفت: ‍‍‍ این طرح و توطئه آمریکاست که فرقه ها و گروه های مختلف در کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازد و ما باید جلوی آن بایستیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: تحولات در منطقه خطیر است و باید آمریکا را بررسی کنیم؛ در افغانستان آمریکایی ها شکست خوردند و تلفات زیادی دادند و در عراق آمده بودند بمانند و نائب السلطنه مشخص کرده بودند، اما عراقی ها با آن سبقه فرهنگی و تاریخی کشورشان توانستند آن ها را از عراق بیرون کنند و این با تکیه بر مردم مقاوم و رهبران روشن بین آن ها بود که توانستند دست آمریکایی ها را کوتاه کنند.

ولایتی گفت: این ها آمدند سلسله مقاومت را که متشکل از کشورهای ایران، سوریه، لبنان و فلسطین است بشکنند؛ سوریه حلقه طلایی مقاومت علیه صهیونیست هاست و با حمایت بشار اسد و مقاومت مردم این توطئه آن ها هم نقش بر آب شد.

***تلاش آمریکا برای گسترش نفوذ در منطقه پس از توافق

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آمریکا قصد دارد تا سرمایه از دست رفته خود را با نفوذ دوباره در منطقه پس از توافق هسته‌ای با ایران، جبران کند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح و برنامه آمریکا جهت نفوذ در منطقه گفت: باید قبول کنیم که ایران استوانه ثبات در منطقه است و این تاثیر هم در حوزه نظامی و سیاسی و هم در حوزه فرهنگی نمود عینی دارد.

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد تا با گسترش و نفوذ بیشتر در منطقه، اهداف خود را طبق برنامه‌های از پیش طراحی شده پیش ببرد. به دست آوردن پول نفت، سلطه فرهنگی بر کشورها و در اختیار گرفتن معادلات منطقه اهدافی است که آمریکا به شدت آن را پیگیری می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: چیزی که پیش از گذشته نمایان شده نفوذ ایران در منطقه است و هر چه آمریکا در دهه گذشته تلاش کرد نتوانست اهداف خود را مسجل کند، لذا امروز دست و پا می زند تا بتواند سرمایه از دست رفته خود را با نفوذ دوباره در منطقه پس از توافق هسته‌ای با ایران، جبران کند.

همچنین نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه ایران، کوبا نیست، گفت: استقامت ما بر آرمان های مان قابل مقایسه با کوبا نیست و تا آمریکایی ها تغییر رفتار ندهند، بازگشایی سفارتشان در خاک ایران را نخواهند دید.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا بعد از54 سال گفت: برخی تصور می کنند با بالا رفتن پرچم آمریکا در کشور کوبا، بعد از توافق هسته ای پرچم این کشور نیز باید در ایران بالا برود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این که بگوییم بالا رفتن پرچم آمریکا در ایران، بعد از 54 سال اتفاق خواهد افتاد. ایران هرگز مشابه کوبا نیست.

وی ادامه داد: ایران مانند کوبا در مقابل آمریکا نیست، نظام جمهوری اسلامی ایران بر آرمان های خود محکم  و پایدار است.

حقیقت پور اظهار داشت: ما از تحولات داخلی کشور کوبا بی اطلاع هستیم اما این را به خوبی می دانیم که تا آمریکا نوع رفتار خود را در قبال ایران تغییر ندهد، ارتباطی بین دو کشور برقرار نخواهد شد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت عنوان کرد:  این در حالی است که آمریکا تلاش بسیاری دارد که پرچم خود را در خاک ایران بالا ببرد.

***کوتاهی در مقابل نفوذ آمریکا به مثابه تقویت تروریسم در منطقه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برای برقرای صلح در جهان باید مقابل تروریست‌پروری آمریکا مقاومت کرد؛ کوتاهی در مقابل نفوذ آمریکا به مثابه تقویت گروه‌های تروریستی همچون داعش است.

سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، خطر نفوذ آمریکا مسئله‌ای بسیار مهمتر از برجام و توافق هسته‌ای است، گفت: ما نباید نسبت به نفوذ آمریکا در منطقه و البته تلاش برای عادی کردن روابط با ایران بی‌تفاوت باشیم، چرا که این امر به لحاظ راهبردی بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها نماد سرمایه‌داری و نماد سلطه آمریکاست، گفت: شرکت‌هایی چون مک‌دونالد و کوکاکولا نماد سلطه اقتصادی آمریکا بر محرومان جهان است، گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد شرکت‌ها و کالاهایی که نماد سلطه آمریکا در منطقه هستند وارد حریم ملت ایران شوند، چرا که ما آمریکا را در هر شرایطی دشمن خود دانسته و خود را ملزم به هوشیاری مقابل دشمن می‌دانیم.

نقوی آمریکا را عامل اصلی در کشتار انسان‌‌های بیگانه دانست و گفت: هیچ گروه تروریستی تشکیل و موفق به عملیات تروریستی نشده است، مگر اینکه مورد حمایت آمریکا باشد؛ خود آمریکایی‌ها درباره رابطه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی افشاگری کرده‌اند و ما بین داعش و دولت آمریکا هیچ تفاوتی قائل نیستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: برای برقرای صلح در جهان باید در مقابل تروریست‌پروری آمریکا مقاومت کرد؛ کوتاهی مقابل نفوذ آمریکا به مثابه تقویت گروه‌های تروریستی همچون داعش است؛ چرا که حیات تروریست‌ها در حمایت از آمریکاست و اگر آمریکایی‌ها نبودند تروریست‌ها در عراق و سوریه از بین رفته بودند.

***حساسیت‌های لازم درباره نفوذ آمریکا نباید به بهانه برجام از بین برود

یک عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای نفوذ بیشتر در منطقه، گفت: نباید به بهانه برجام نسبت به خطر نفوذ آمریکا در منطقه و تلاش آنها برای نفوذ در ایران حساسیت های لازم از بین برود.

حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش آمریکا برای نفوذ بیشتر در منطقه، گفت: نباید به بهانه برجام نسبت به خطر نفوذ آمریکا در منطقه و تلاش آنها برای نفوذ در ایران حساسیت های لازم از بین برود اما بنده از این بابت به دلیل قدرتی که ایران دارند، نگرانی جدی ندارم.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که توانسته از موضع قدرت با آمریکا تنش‌زدایی کند، گفت: حتی کشورهای چون لیبی، کوبا و حتی ونزوئلانیز موفق به تنش زدایی با آمریکا از موضع قدرت نشدند و این جمهوری اسلامی بود که با تجربه‌ای که داشت این موفقیت را کسب کرد

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ایران در مقابله با نفوذ آمریکا در منطقه منفعل نبوده است و این یک واقعیت کلی است، ناکید کرد: اینکه ما از باب قدرت وارد مذاکره با آمریکا شدیم و آمریکا در مقابل ایران منفعل عمل کرده است دلیل نمی‌شود که ما دچار خودکم بینی با توجه به تحلیل ارعاب شویم ما باید بتوانیم در این شرایط به لحاظ دفاعی و فرهنگی کشور را مقاوم و مستحکم کنیم؛ نقطه قوت آمریکا در حوزه نفوذ که مرحله بعد از حضور است، سبک زندگی است.

این کارشناس روابط بین‌الملل، مک‌دونالد و کوکاکولا را نمونه‌ای نفوذ سب زندگی آمریکایی دانست و گفت: اگر آمادگی لازم در مقابل نفوذ آمریکا نباشد، ممکن با مشکلات جدی مواجه باشیم لذا باید هوشیاری و حساسیت لازم را در داشته باشیم.

این نماینده سابق مجلس افزود: آمریکایی‌ها در زمان حضور در منطقه نتوانستند حوزه نفوذ ایران را دست‌کاری کنند و دست ایران برای نفوذ در منطقه بیشتر باز شد لذا پیش بینی می‌کنم که آمریکایی‌ها در آینده حضورشان در منطقه با مشکلات جدی از قبیل عدم مدیریت تروریسیم ایجاد شده توسط آمریکا در منطقه مواجه باشد لذا اگر ایران سیاست گذشته خود را در مقابل آمریکا ادامه دهد، انفعال بیشتر آمریکا را شاهد خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.