بر اساس اعلام مقام‌های کره جنوبی، کره شمالی از امروز(دوشنبه) پخش پیام‌های تبلیغاتی از بلندگوهای متعلق به خود در مرز با این کشور را در پاسخ به اقدام مشابهی از سوی سئول از سر گرفته است.

کره شمالی نیز بلندگوهای تبلیغاتی خود در مرز با کره جنوبی را فعال کرد

به گزارش  ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از سرگیری جنگ دو طرفه تبلیغاتی میان کره شمالی و کره جنوبی نشان دهنده وخامت بیشتر روابط آنها که در ماه‌های اخیر هیچ گونه مذاکراتی جدی نداشته‌اند است. چند روز پیش کره جنوبی، کره شمالی را متهم به کار گذاشتن مین‌هایی در مرز بین دو کره کرد که باعث مجروح شدن دو سرباز این کشور شد و به تلافی این کار پخش پیام‌های تبلیغاتی از طریق بلندگو در مرز دو کره را بعد از 11 سال از سر گرفت.

 

کره شمالی اتهامات مطرح شده را رد و تهدید کرد که بلندگوهای متعلق به کره جنوبی را هدف حمله قرار خواهد داد.

 

یک مقام وابسته به وزارت دفاع کره جنوبی که نام خود را فاش نساخت گفت: کره شمالی نیز از روز دوشنبه پخش تبلیغات خود از طریق بلندگو را از سمت شرقی مرز آغاز کرده است.

 

این مقام کره جنوبی توضیحات بیشتری ارائه نکرد اما شبکه کی.بی.اس این کشور به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد، که پیام‌های تبلیغاتی کره شمالی عمدتا حاوی انتقاداتی علیه سئول و تحسین نظام سیاسی پیونگ یانگ بودند.

 

دو کره در سال 2004 در راستای تلاش‌های خود برای کاهش تنش‌ها پخش پیام‌های تبلیغاتی در مرز خود را متوقف کردند.

 

به گفته مقام‌های کره جنوبی، در حال حاضر به غیر از این اقدام، دیگر اقدام‌های تبلیغاتی نظیر پخش اعلامیه و به نمایش درآوردن بیلبورد در خط مقدم به حال تعلیق درآمده است.

 

این در حالی است که سئول و واشنگتن رزمایش مشترک نظامی خود را که پیونگ یانگ آن را تمرینی برای تهاجم به خود خوانده آغاز کردند.

 

مقام وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، پیام‌های پخش شده از بلندگوهای این کشور که امروز نیز ادامه پیدا کردند به دنبال تاکید بر این هستند که انفجار اخیر مین در مرز، اقدام تحریک آمیزی از سوی کره شمالی بوده و همچنین بر برتری دموکراسی به سبک سئول تاکید کرده و به ارائه اخبار بین المللی و پیش بینی‌های هواشناسی پرداخته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.