رییس پلیس فرودگاه های کشور تاکید کرد: حجاج حتی استامینوفن کدیین دار هم حمل نکنند.

حجاج حتی استامینوفن کدیین دار هم حمل نکنند

به گزارش  ایرنا سردار حسن مهری روز سه شنبه در حاشیه نشست مشترک فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور با سپاه حفاظت هواپیمایی در جمع به حجاج توصیه کرد که به هیچ عنوان مواد مخدر یا حتی قرص های کدیین دار با خود حمل نکنند چرا که رفتار عربستان بر اساس سیاست گذاری های خاص خود با زائران صورت می گیرد.
مهری افزود: طی انواع عملیات انجام شده و کلاس هایی که برای این حجاج برگزار می کنیم همواره توصیه می شود تا ازحمل این مواد جلوگیری کنند چرا که رفتار پلیس کشور عربستان با زائران ما با توجه به مشکلات پبش آمده غیرقابل پیش بینی است.
مهری تاکید کرد: زائران برای حفظ کرامت خود به هیچ عنوان مواد مخدر حمل نکنند چرا که برای تشرف به جج 10 تا 15 سال در نوبت بوده اند و اگر به هر دلیلی به ویژه حمل مواد مخدر از این سفر باز بمانند ، سفرشان کنسل می شود.
وی گفت: موردی که برای ما اهمیت بسیاری دارد و مورد پیگیری قرار می گیرد حمل مواد مخدر توسط زائرینی است که عمدتا در سنین بالایی قرار دارند و به جهت بیماری و اعتیادی که دارند مجبور به مصرف مواد مخدر یا قرص های کدیین دار هستند.

** مسافران به هیچ عنوان بسته ای را تحت عنوان امانت قبول نکنند
رییس پلیس فرودگاه های کشور، اضافه کرد: در پرواز های خارجی بازرسی سختی داریم، حتی همکاران ما ، مواد مخدر در حد یک یا دو گرم کشف می کنند. افرادی گول قاچاقچیان حرفه ای را می خورند و بسته هایی را به عنوان امانت از آنان قبول می کنند.
سردار مهری گفت: معمولا این امانت ها (بسته ها) را در فرودگاه تحویل می دهند و مشخص نیست که صاحب این بسته ها کیست اما یک نفر را تلفنی هماهنگ می کنند در فرودگاه و بسته ای را به مسافری تحویل می دهند.
وی به مسافران تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی بسته ای را به عنوان امانت از کسی قبول نکنند، هم اکنون این افراد گرفتار شده اند و در زندان به سر می برند. پلیس هم هر چه تلاش می کند ردی از کسی که که امانت را به این افراد داده است، پیدا نمی کند.

** انتقاد از امکانات پلیس فرودگاه
وی با انتقاد از برخی امکانات پلیس فرودگاه، گفت: امنیت، هزینه در بردارد. حدود دوسال است که در کیش مستقر شدیم متاسفانه محل استقرار ستاد پلیس فرودگاه و آسایشگاه سربازان ما در منطقه آزاد کیش در کانتینر است.
سردار مهری ادامه داد: این در حالی است که منطقه آزاد کیش باید برابر قانون ، ساختمان سازی و ساختمان پلیس را مستقر کند؛ این موضوع را به رغم پیگیری های انجام شده به دستگاه های مختلف زیر مجموعه مناطق آزاد منعکس کردیم که هنوز هیچ اقدامی برای ساخت ساختمان پلیس انجام نشده است.
رییس پلیس فرودگاه های کشور، گفت: از سوی دیگر یکی از دستگاه های ایکس ری( گیت بازرسی) دو سال است که خراب شده است و موضوع خرابی دستگاه یاد شده را نیز منعکس کرده ایم که پاسخ داده شده به دلیل مساله تحریم ، امکان آوردن دستگاه جدید وجود ندارد.
وی درعین حال افزود: اینطور نیست که این دستگاه وجود نداشته باشد، دوستانی که مسوول این کار هستند، همت نکردند.

**طرح یکسان سازی لباس پلیس فرودگاه در دست پیگیری است
رییس پلیس فرودگاه های کشور اظهار داشت: یکسان سازی لباس پلیس فرودگاه در دست انجام است و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.
مهری ادامه داد: طرح یکسان سازی لباس پلیس هنوز تصویب نشده است؛ البته سپاه با یکسان سازی لباس برای نیروی های امنیتی موافقت نکرده است و این طرح تنها شامل پلیس فرودگاه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.