سینا حسینی : فدراسیون فوتبال پس از تلاش برای جذب یک اسپانسر معتبر برای تأمین  لباسهای تیمهای ملی فوتبال بویژه تیم ملی بزرگسالان کشورمان، ...

 آیا  مرد پرتغالی  با «آل اشپورت» کنار می آید؟

 با وجود اینکه با شرکتهای معتبر به صورت جدی وارد مذاکره شده، بود در نهایت به تمدید قرارداد با شرکت آلمانی آل اشپورت رضایت داد تا این پرسش کلیدی برای اهالی فوتبال به وجود بیاید که چرا طبق وعده قبلی مسؤولان فوتبال، یک شرکت معتبر مسؤولیت تأمین لباسهای تیمهای ملی فوتبال کشورمان را برعهده نگرفت.

مسؤولان فدراسیون فوتبال توضیح زیادی در این رابطه ارایه نمی‌کنند، اما گفته می‌شود، این شرکتها نظیر آدیداس، نایکی و پوما برخلاف اصول و معیارهای بین‌المللی از فدراسیون فوتبال ایران درخواست پول داشته اند، به گونه‌ای که مرسوم است، در زمان همکاری مجموعه‌های ورزشی با این شرکتها، مبلغی پرداخت نمی‌شود، اما طرفهای مقابل به بهانه ارایه خدمات تقاضای مبلغ داشته اند، به همین دلیل فدراسیون فوتبال ایران زیر بار این موضوع نرفته است.

از طرفی دیگر به گفته مسؤولان فدراسیون فوتبال، واسطه‌های این سه برند معتبر به بهانه تحریمهای سازمان ملل علیه کشورمان مدعی بودند که باید سطح خدمات نسبت به سایر کشورهای طرف قرارداد برای طرف ایرانی کاهش پیدا کند تا جایی‌که این شرکتها در طول مدت قرارداد خود خدماتی محدود را به فدراسیون فوتبال ایران ارایه کنند، اما طرف ایرانی باید در حوزه اسپانسرینگ خدماتی کامل همانند سایر کشورها را به این شرکتها ارایه کند!

به همین دلیل مسؤولان فوتبال ایران پس از اخذ استعلامهای لازم، مذاکره با این سه برند معتبر را از دستور کار خارج کردند و ترجیح دادند همانند دوره‌های گذشته با شرکت آلمانی آل اشپورت همکاری داشته باشند تا این مجموعه لباسهای تیمهای ملی فوتبال ایران را تأمین کند.

 امیر حسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به طور تلویحی این اتفاقات را تأیید می‌کند و در این باره به خبرنگار قدس می‌گوید: هنوز جزییات همکاری نکردن با کمپانی‌های اروپایی روشن نشده، اما تا جایی که من می‌دانم، طرفهای مقابل حاضر به همکاری مشروط با فدراسیون فوتبال ایران بودند، اما در عوض خدماتی دو برابر را از ما طلب داشتند، به همین دلیل مدیریت فدراسیون فوتبال از عقد قرارداد همکاری با آنها صرفنظر کرد تا بی‌جهت به طرفهای مقابل امتیاز ندهد.

وی در ادامه گفت: برخی شرکتها با پیش کشیدن موضوع تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان، به دنبال سوء استفاده از این جریان بودند، تا جایی که پیشنهادهای خنده‌داری را مطرح کردند، از این رو قرارداد ایده آلی با شرکت آلمانی آل اشپورت امضا شد که در نوع خود یک قرارداد خوب و مناسب تلقی می‌شود.

اما در کنار این اتفاقات، یک مسأله مهم دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند برای مسؤولان فدراسیون فوتبال دردسرساز شود، گفته می‌شود کادر فنی تیم ملی هیچ علاقه ای به استفاده از لباسهای شرکت آل اشپورت ندارد، به همین دلیل ممکن است کارلوس کی روش و بازیکنان تیم ملی که نسبت به کیفیت این لباسها اعتراضهایی را داشتند، در قبال همکاری دوباره فدراسیون فوتبال و این شرکت آلمانی، موضعگیری کنند. اما مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با رد هرگونه اعتراضی از سوی بازیکنان تیم ملی و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در این رابطه به قدس می‌گوید: بعید است چنین اتفاقی روی بدهد، از طرفی در شرایطی که هنوز جوهر امضای این قرارداد خشک نشده، چگونه برخی دوستان در محافل خبری چنین مسأله ای را مطرح می‌کنند، من یقین دارم کی روش تاکنون هیچ اعتراضی به تمدید قرارداد با آل اشپورت نداشته و اطمینان دارم پس از اینکه در جریان ماجرا قرار بگیرد، به این موضوع اعتراضی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.