معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان دوره ابتدایی به شغل خودشان عشق می‌ورزند، گفت: برخی معلمان ابتدایی همراه با عشایر کوچ می‌کنند و ۳ یا ۴ ماه از سال ممکن است خانواده خود را نبینند.

برخی معلمان ابتدایی با عشایر کوچ می‌کنند/ شهادت ۵ معلم در حملات تروریستی سال گذشته

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورشخبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «چرا معلمان کمتر علاقمند هستند در دوره ابتدایی فعالیت کنند؟»، اظهار داشت: معلمان دوره ابتدایی به شغل خودشان عشق می‌ورزند و این شور و عشقی که در معلمان ابتدایی وجود دارد وصف ناشدنی است.

 

وی با بیان اینکه کار در دوره ابتدایی بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: معلم ابتدایی باید 5 روز در هفته و 25 ساعت کار کند و باید حتی در دور افتاده‌ترین مناطق حضور یابد و حتماً تمام معلمان ابتدایی در شروع کار، تجربه فعالیت در مناطق روستایی را دارند.

دیمه‌ور افزود: در مناطق سرد و گرم و در مناطق امن و ناامن، معلمان ابتدایی مشغول فعالیت هستند و متأسفانه در سال گذشته حدود 5 معلم ابتدایی در حملات تروریستی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: برخی معلمان ابتدایی همراه با عشایر کوچ می‌کنند و 3 یا 4 ماه از سال ممکن است خانواده خود را نبینند؛ تعداد کتب تدریسی و حوزه‌های یادگیری که معلم دبستان تدریس می‌کند موجب می شود عنوان معلم چند مهارتی به خود بگیرد و پیشرفته‌ ترین شیوه ارزشیابی که کیفی و توصیفی است، در دوره ابتدایی انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ابتدایی متخصص‌‌ترین معلمان در جریان فرایند یادگیری هستند، تصریح کرد: در دوره ابتدایی متأسفانه معلم مشاور نداریم که معلمان دبستانی باید نقش مشاور را هم ایفا کنند؛ در کلاس‌های چند پایه تمام این سختی‌ها حادتر می‌شود، زیرا یک کلاس 6 پایه با کتابهای مختلف و تدریس تمامی آنها کاری بسیار مشکل است.

دیمه‌ور با اشاره به اینکه زبانمان قاصر از تشکر از معلمان ابتدایی است، گفت: اگر افرادی بخواهند از دوره ابتدایی به دوره دیگری بروند، شاید دلیل آن همین سختی کار در دوره ابتدایی است و اصلاً این دوره با دوره‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.