رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه‌های و پایه‌های دانش هسته‌ای در ایران برمبنای توافق قوی‌تر خواهد شد.

مجلس یا برجام را تصویب می‌کند یا گزارش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی امروز در جمع خبرنگاران در مجمع جهانی اهل بیت(ع) در باغ گیاه‌شناسی مشهد با اشاره به برگزاری جلسه بررسی برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: در بخش اول برجام در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت و کمیسیون ویژه در همه ابعاد بررسی می‌شود.

 

 

مجلس یا برجام را تصویب می‌کند یا گزارش می‌دهد

 

وی در خصوص تصمیم‌گیری مجلس شورای اسلامی به منظور تصویب برجام به عنوان یک مصوبه قانونی، ادامه داد: نظر مجلس شورای اسلامی بر تصویب برجام بوده ولی باید در زمان کافی بررسی‌ها انجام شود و در مرحله نهایی به‌صورت مصوبه قانونی تصویب شده و یا نقطه نظرات مجلس طی گزارشاتی به شورای عالی امنیت ملی منعکس شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تثبیت حق غنی‌سازی ایران بسیار مهم بوده، تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی تلاش خود را برای به‌دست آوردن دانش هسته‌ای آغاز کردیم و در طی ده سال گذشته موضع ما در مذاکره با وزاری خارجه کشور‌های آلمان، انگلیس و فرانسه موضع ضعف بود، ولی امروز که ما به دانش هسته‌ای مسلط هستیم، موضع ما قدرت است.

 

ایران در مرحله تثبیت قدرت هسته‌ای است

 

بروجردی افزود: باید تحریم‌ها که ظلم تاریخی به ملت ایران محسوب می‌شود و برخلاف قوانین بین المللی بوده، برداشته شده تا قدرت هسته‌ای ایران تثبیت شود؛ همچنین زمان کافی نیز برای برداشتن گام‌های بلند در عرصه صلح‌آمیز وجود دارد.

وی در مورد تصویب برجام در کنگره آمریکا تصریح کرد: در کنگره آمریکا به نظر من بعد از وتوی اوباما نمایندگان کنگره نتوانند دو سوم آراء را کسب کنند که البته این مشکل کشور آمریکا است.

بروجردی گفت: در مقطع توافق نهایی می‌توان در شرایطی بود که با کشورهای اروپایی نیروگاه قدرت را در عرصه اتمی باز کنیم؛ همان‌طور که با روسیه و چین توافق کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که موافق تصویب برجام در مجلس هستند معتقدند که هر توافقی که برای جمهوری اسلامی ایران تعهدی بین‌المللی ایجاد کند باید از گذرگاه مجلس عبور کند.

 

ناهنجاری حاشیه مشهد در شان پایتخت معنوی ایران نیست

 

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: وضعیت فعلی حاشیه شهر مشهد در شان آن نبوده که در مقطع کمیسیون امنیت ملی مطرح شده و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی نیز به آن رسیدگی شود.

 

بروجردی با تاکید براینکه مشهد یکی از مهم‌ترین مراکز معنوی جهان اسلام است، ادامه داد: در طی این یک سال جنبه معنوی مشهد و بارگاه مطهر حرم رضوی (ع) تاثیر گسترده‌ای بر کل جوامع اسلامی خواهد داشت.

 

وی یادآورشد: مجلس شورای اسلامی با ارادتی که به بارگاه مطهر حرم رضوی دارد تمام سهم خود را در راستای خدمت به مشهد، ارائه خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.