قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یک کارشناس مسائل دینی گفت: دولتمردان و مدیران باید در سفرهای برون کشوری و یا در برگزاری همایش ها و سمینارها احتیاط لازم را به خرج دهند تا حتی الامکان اسرافی رخ ندهد.

دولتمردان در بحث اسراف باید احتیاط نمایند!

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی با اشاره به حضور 3 ساله علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در خراسان و آثار بسیاری که در گفتار از ایشان برجای مانده است بیان داشت: روزی حضرت به نزد غلامان و خدمتکاران رفتند و شاهد این صحنه بودند که آن ها میوه هایی را که می خورند به صورت نیم خورده دور می اندزند. پس از امام رضا (علیه السلام)  به شدت ناراحت شده و فرمودند، همانا عده ای می باشند که به همین میزانی که شما اسراف می کنید نیازمند هستند و این کار فعلی حرام و گناه محسوب می شود.

وی با بیان این روایت اظهار داشت: متاسفانه امروزه اسراف به نحو گسترده ای در سطح کشور در حال رشد است، چنانکه تنها یک نمونه آن غذاهایی می باشد که در مراسمات گوناگون مردمی به ویژه تالارهای عروسی به صورت نیم خورده دور ریخته می شود.

این کارشناس مسائل دینی افزود: باید دقت داشت که این اسراف ها تنها در میان مردم نیست بلکه در سطح دولتی و به ویژه در همایش های گوناگون و یا سفرهای پرهزینه و پرخرج، شاهد این موضوع می باشیم.

وی بیان داشت: از این رو دولتمردان و مدیران باید در سفرهای برون کشوری و یا در برگزاری همایش ها و سمینارها احتیاط لازم را به خرج دهند تا حدالامکان اسرافی رخ ندهد، زیرا این عمل فعلی حرام و گناه محسوب می گردد و مدیونی آنان را به همراه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.