رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: ما در بحث تقریب، اندیشه‌های بسیاری داشته‌ایم و تقریب را به سه مرحله تقسیم کرده‌ایم. مرحله تئوری‌سازی، گفتمان‌سازی و مرحله میدان‌سازی تقریب.

اراکی: پزشکان در رسیدن به وحدت جوامع اسلامی بسیار تاثیرگذار هستند

به گزارش ایسنا، آیت الله محسن اراکی عصر شنبه در "هم‌اندیشی و تکریم پزشکان تقریبی" با موضوع «نقش جهاد پزشکی در تقریب دل‌ها» که در دانشگاه شهید بهشتی با حضور وزیر بهداشت و جمعی از پزشکان برگزار شد، افزود: فلسفه تشکیل این اجتماع این است که ما اکنون در شرایط سختی به سر می‌بریم؛ اگر اغراق نباشد باید بگویم که در طول تاریخ اسلام دوران این چنینی نداشته‌ایم که جمعی بخواهند با شعارهای دینی به پراکندگی بشر بپردازند. آن هم با شعارهای دینی و با شعار حمایت از ارزش‌های دینی.

او گفت:‌ انقلاب اسلامی روش جدیدی را برای مدیریت جامع بشری پیشنهاد کرده است و آن حاکمیت خدا و دین خدا بر بشر است. جمهوری اسلامی این موضوع را به عنوان یک دکترین نوین به بشریت عرضه کرد و تمام دستگاه استکبار با این نظریه دکترین جمهوری اسلامی احساس تضاد می‌کردند و احساس کردند با ترویج این دکترین بساط استکبار برچیده می‌شود.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب یادآور شد: آخرین و خطرناک‌ترین توطئه جهان اسلام همین توطئه تفرقه مذهبی و جنگ دین و مذهب است. چه خون‌ها که در این چند سال اخیر ریخته نشده و چه کشورهایی که به هم ریخته نشده است. استکبار چگونه سوریه و عراق را به هم ریختند و کاری کردند که مردم عراق آرزوی دوران صدام را داشته باشند. در یمن و مصر و لیبی چه کردند. آن مستبد متکبر قزافی با آن هم ظلم و جوری که به مردم کرد امروز مردم آرزوی دوران قزافی را می‌کشند و این روند ادامه دارد و بر همه واجب است که تلاش کنند در برابر این هجوم‌های خطرناک فکری و سیاسی و نظامی ایستادگی کنند و جامعه بشری را به پیوستگی دعوت کنند.

اراکی تصریح کرد: این که رهبری و ریاست جمهوری همواره بر وحدت مذاهب دینی تاکید دارند، به دلیل این است که این وحدت یک سنت الهی است. هویت اسلامی یک هویت واحده است و اولین شاخصه و هویت یک جامعه دینی وحدت است.

وی گفت:‌ در دین اسلام باید از فرمان خدا تبعیت کرد.

اراکی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در دین اسلام تفرقه افکنی پرداختند در صدد مقابله و مبارزه با اسلام هستند. ما در بحث تقریب اندیشه‌های بسیار زیادی داشتیم و تقریب را به سه مرحله تقسیم کردیم. مرحله اول تئوری‌سازی، مرحله دوم گفتمان‌سازی و مرحله سوم که امروز در آن قرار داریم مرحله میدانی‌سازی تقریب است یعنی ما باید در این فضای عمل،‌ خیابان، کارگاه‌ها، دانشگاه‌ها،‌ حوزه‌ها و سایر مراکز وحدت را به وجود بیاوریم و مردم باید عملا راه تقریب را بپیمایند.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد:‌ یکی از مهم‌ترین قشرهایی که می‌تواند در بحث رسیدن به تقریب تاثیرگذار باشد، جامعه پزشکان هستند که با ارائه خدمات پزشکی می‌توانند سبب به وجود آمدن وحدت شوند. ما دست خواهش و نیاز را به جامعه پزشکی دراز می‌کنیم چرا که این‌ها می‌توانند در عرصه نزدیک کردن مردم به یکدیگر تاثیرگذار باشند و خدای متعال هم در قرآن نقش پزشکان را به عنوان احیاگر انسان‌ها معرفی می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.