۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: 304158

سید مصطفی حسینی‌راد: «جوانان نباید در سایه ورزش مظلوم واقع شوند». این جمله‌ای است که وزیر ورزش و «جوانان»، دیروز در گردهمایی سراسری «جوان ایرانی، گفت‌وگوی جهانی» بیان کرده است.

مظلومیت جوانان زیر سایه ورزش!

بدون هیچ مقدمه‌ای باید از جناب گودرزی پرسید که آقای وزیر! تا کی قرار است فرافکنی کنید و پرسشی را که خود باید پاسخ بدهید از دیگران بپرسید؟! بله، جوانان نباید در سایه ورزش مظلوم واقع شوند، اما آیا کسی جز شما و وزارتخانه شما مسؤول و متولی امور ورزش و جوانان است؟! براستی چه کسی «جوانان» را زیر سایه «ورزش» به مظلومیت کشانده و اصلاً اگر قرار باشد شما در این زمینه از کسی گلایه و شکایت کنید، از چه کسی شکایت خواهید کرد و به کجا؟! بله شما باید از خودتان به خودتان شکایت کنید و حیرتا که این موضوع را با جسارت و شجاعت تمام، در جمع خبرنگاران هم بیان می‌کنید و انگار نه انگار که بیش از هر کسی خود شما مورد سؤال هستید!

جناب وزیر! خوب است به جای حرف‌درمانی و شعار دادن و دم زدن از اینکه «جوانان، آرمان‌خواه و محور اصلی تحرکات اجتماعی هستند» کمی هم پا به میدان عمل بگذارید و دستکم در حوزه همان وظیفه‌ای که به آن اشاره کرده‌اید یعنی « هماهنگ کردن 18 نهادی که قانونگذار آنها را در حوزه جوانان مکلف کرده» گام بردارید و گزارش بدهید که در این دو سال برای جوانان چه کرده‌اید.

بله همان‌طور که گفته‌اید، «جوانان امروز مشکل هویت و جایگاه اجتماعی دارند» اما وزارتخانه‌ای که نام آنها را بر پیشانی دارد برای ارتقای جایگاه و شناسایی هویت صاحبان اصلی خود چه قدمهایی برداشته است؟

برگزار کردن همایشهای شعاری با عناوینی مانند «جوان ایرانی، گفت‌وگوی جهانی» که آشکارا در آن از آرایه‌های زبانی استفاده می‌شود، دردی از میلیونها جوان که مشکل اشتغال و ازدواج دارند، حل نمی‌کند. وزارت ورزش و جوانان در طول فعالیت خود، هیچ حرکت قابل بیانی برای استیفای حقوق جوانان انجام نداده و بیشتر بودجه خود را صرف «ورزشی» کرده که اگر به دیده دقت بنگریم چندان «ارزشی» هم نداشته است زیرا ورزش، وقتی برای جوانان ارزش دارد که به اولویتهای اول زندگی‌شان یعنی کار و تشکیل خانواده رسیده باشند.

صرف بودجه یک وزارتخانه در ورزشهای قهرمانی و شبه‌قهرمانی و لیگ و جام و ... یعنی دادن بودجه‌هایی که می‌تواند گره‌های بزرگتری از زندگی جوانان باز کند به اولویتهای بعدی. راستی آقای وزیر، ما چند میلیون جوان داریم و چند صد قهرمان؟ نمی‌دانم شما خودتان جوان دم بختی که برای تشکیل زندگی‌اش نیازمند شندرغاز وام ازدواج است، دارید یا نه. نمی‌دانم جوانِ شما قصه ماه‌ها علافی و سرگردانی در بانکهای گوناگون برای دریافت پنج میلیون تومان وام ازدواج را برای شما تعریف کرده یا احتمالاً نیازی به دریافت این وام نداشته است. اما باور کنید جوانان امروز مشکل دارند، مشکلاتی که یکی دو تا هم نیست. پس باید کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم و همان‌طور که گفته‌اید همت کنید و برای جدا کردن حوزه جوانان از وزارتخانه خود اقدام نمایید، باشد که جوانان از زیر سایه ورزش بیرون بیایند و روزهای آفتابی‌تری را ببینند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.