وزیر خارجه انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران وارد تهران شد.

وزیر خارجه انگلیس وارد تهران شد/ هاموند: سفرم به تهران یک لحظه تاریخی در روابط دو کشور است
 
خبرگزاری فارس: وزیر خارجه انگلیس وارد تهران شد/ هاموند: سفرم به تهران یک لحظه تاریخی در روابط دو کشور است
 
  •  

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای نیوز، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران وارد تهران شد و مستقیما به سفارت این کشور خواهد رفت.

هاموند در بدو ورود خود در اظهاراتی در حساب توئیتر خود گفت که این اولین دیدار یک وزیر خارجه انگلیس به تهران از سال 2003 است و یک لحظه تاریخی در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران نیز گزارش داد که خبرنگاران و عکاسان در سفارت انگلیس در تهران منتظر ورود فیلیپ هاموند هستند که به زودی به آنجا خواهد رسید.

وزیر خارجه انگلیس عصر امروز با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار میکند و ساعت 18 به وقت محلی یک نشست خبری مشترک برگزار خواهند کرد.

سفارت ایران در لندن نیز قرار است امروز با حضور دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه ایران بازگشایی شود.

به گزارش فارس، پس از تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلستان در تهران در هشتم آذر ماه 1390 و ورود دانشجویان معترض به این سفارتخانه و باغ قلهک، روابط تهران و لندن به سردی گرایید و یک روز بعد یعنی نهم آذر ماه 1390 ویلیام هیگ در پارلمان اعلام کرد که دستور تعطیلی فوری سفارت ایران در انگلیس صادر و به کارمندان این سفارتخانه 48 ساعت فرصت داده شده که خاک انگلیس را ترک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.